واعظ زاده:

تعدد نامزدها با جنجال سیاسی مواجه شده نه تنوع دیدگاه ها عنوان کرد

یک نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: در شرایطی که تعدد نامزدها در انتخابات ریاست جمهوری افزایش یافته ولی ما با تنوع دیدگاه ها مواجه نیستیم بلکه جنجال های سیاسی افزایش یافته است.

به گزارش حوزه انتخابات باشگاه خبرنگاران؛ صادق واعظ زاده پیش از ظهر یکشنبه در جمع اعضای انجمن اسلامی دانشجویان و تعدادی از دانشجویان فرهیخته دانشگاه علوم پزشکی اهواز در محل شهدای گمنام این دانشگاه اظهار کرد: استان خوزستان از نظر منابع طبیعی همچون آب و نفت و گاز در مرتبه بالایی قرار دارد و به عنوان مثال، نمونه مناسبی برای کل کشور به شمار می رود اما تاکنون پیشرفت های زیادی در این استان صورت نگرفته است که اگر ما راه سازندگی استان را در پیش بگیرم برای آبادی کل کشور تلاش کرده ایم.
 
عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که امروزه با آن دست و پنجه نرم می کنیم، تفاوت در دیدگاه ها است، افزود: من معتقد هستم قبل از اجرای هر پروژه در ابتدا برای به اجرا در آوردن آن باید تدابیر لازم را بیاندیشیم و در این خصوص تحقیقات لازم را  انجام دهیم. تمام موارد را مورد  بررسی قرار دهیم و به دنبال راه حل های بهتری برای انجام آن پروژه باشیم.
 
وی در ادامه افزود: ما در این خصوص30 برنامه دانش بنیان  را در ظرف مدت دو سال به انجام رساندیم.
 
واعظ زاده در خصوص چند طیفی بودن سازمانها و نهادها در استانهای کشور که یکی از اثرات این مسئله انتقال آب رودخانه کارون به شهرهای دیگر است، بیان کرد: ما برای حل این مسئله باید اینگونه پروژه های بزرگ را به افراد متخصص بی طرف واگذار کنیم.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص چگونگی حل مشکلات استان خوزستان گفت: ما طرح توسعه زمان بندی شده ای  را برای پیشرفت استان در چارچوب پیشرفت کل کشور به صورت کوتاه مدت و بلند مدت در نظر گرفته ایم.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این نکته که رفت و آمد مدیران و عزل و نصب آنها در استان خوزستان زیاد است، افزود: نباید با روی کار آمدن یک مسئول جدید پروژه های استانی فراموش شوند و برای جلوگیری از این امر، برنامه های پیشرفت استان باید، مستقل از مدیریت جاری استان باشد و همچنین باید اساتید دانشگاه و حوزه علمیه و جوانان در این طرح ها مشارکت داشته باشند.
 
واعظ زاده، پایداری مدیریت را از برنامه های پیشرفت استان خوزستان برشمرد و گفت: به ندرت پیش آمده است که من مدیری را برکنار کنم و اگر مدیری مشکلاتی را به وجود آورد من آن را عزل نمی کنم بلکه آن را اصلاح می کنم.  
 
وی با اشاره به اینکه مسجدسلیمان از گاز لوله کشی برخوردار نیست، گفت: من اعتقاد دارم طرحهای بزرگ صنعتی در ابتدا باید نیاز افراد آن منطقه را تامین کند و باید یک پیوست فرهنگی و اجتماعی برای تامین منافع مردم تامین شود.
 
واعظ زاده با بیان اینکه ما در کشور منابع طبیعی زیادی در اختیار  داریم اما هیچ کدام از  آنها در جای خود مورد استفاده قرار نمی گیرد، افزود: اگر با عقل و تدبیر طرح جامعی را برای استفاده از این منابع  پیدا کنیم و قطعات این پازل را بر اساس این طرح بچینیم، بی شک به عدالت می رسیم.
 
وی در خصوص تعدد کاندیداهای انتخاباتی گفت: من از حضور هر رقیبی در انتخابات ریاست جمهوری  استقبال می کنم و اعتقاد دارم که هر چه میدان انتخاب مردم بازتر باشد بهتر است.
 
واعظ زاده بیان کرد: من با تعدد کاندیدا ها مشکلی ندارم اما در این تعدد ما بیشتر با جنجال های سیاسی مواجه هستیم تا دیدگاه های جدید و مشکل من با متنوع نبودن دیدگاه های آنهاست.
 
دبیر شورای عالی آموزش و فناوری با اشاره به این نکته که اگر این جنجال های سیاسی قبل از انتخابات وجود داشته باشد بعد از آن هم بیشتر می شود، گفت: دولت باید  مستقل باشد و سیاسی عمل نکند. البته این به این معنا نیست که تمام افراد که دعوای سیاسی می کنند بد هستند، فقط باید دست عده ای از آنها را گرفت و از معرکه بیرون آورد که من می توانم این کار را انجام دهم.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این موضوع که یکی از مشکلات حاد در جامعه بیکاری و تورم است، افزود: راه حل این مسئله رونق تولید است و برای اینکه در کشور اشتغال ایجاد شود ما باید به نیروی کار آماده در کشور توجه کنیم.
 
وی با بیان اینکه تا سال دیگر یک میلیون فارغ التحصیل داریم که از این تعداد 80 درصد آنها در 20 رشته دانشگاهی متمرکز هستند، گفت: دانشی کردن شرکت های موجود از طریق فارغ التحصیلان رشته های مرتبط، توسعه شرکت های دانش بنیان و احیا و نوسازی کسب و کار سنتی را ازاقدامات در جهت حل این مسئله است.

منبع: خبرگزاري مهر

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار