رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: باید در صنعت سنگ به جایی برسیم که تمام مواد استخراج شده از معادن کشور در داخل فرآوری شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان؛ سیدعبدالوهاب سهل آبادی تاکیدکرد: با فرآوری منابع معدنی در داخل و جلوگیری از خام فروشی، ارزش افزوده و اشتغال زیادی ایجاد می شود.

وی با اعلام اینکه استان اصفهان با حدود 5 میلیارد و 700 میلیون تن ذخیره، رتبه دوم ذخیره معدن کشور را دارد، اظهار کرد: باید بتوانیم از این نعمت الهی بیشترین بهره را ببریم.

وی با بیان اینکه میزان زیادی از موادی که از معادن بیرون می آید، به صورت خام صادر می شود، تصریح کرد: متاسفانه صنعت فرآوری سنگ کشور فرسوده است و بیشتر کارخانه های این صنعت نیاز به بازسازی ساختار خود دارند. وی اضافه کرد: برای به روز کردن ماشین آلات به سرمایه در گردش نیاز است و باید راهکاری برای تامین این سرمایه اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تامین سرمایه ای برای به روزسازی ماشین آلات صنعت سنگ، امکان بهره وری هرچه بیشتر از منابع غنی کشور فراهم می شود.

به گفته رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، این استان از نظر ذخیره سنگ های تزیینی با 288 معدن و نزدیک به 7 میلیون تن، درکشور اول است.

سهل آبادی همچنین عنوان کرد: تولید فولاد خام استان اصفهان با حدود 8 میلیون تن و تولید محصولات فولادی این استان با نزدیک به 8میلیون تن رتبه اول کشور را دارند.

وی با بیان اینکه اصفهان در فرآوری سنگ هم با حدود 49 میلیون مترمربع در جایگاه اول کشور قرار گرفته است، اظهار کرد: در این بخش 1800 کارخانه در استان اصفهان وجود دارد که در شهرستان هایی مانند دولت آباد، محمودآباد، نجف آباد، رضوانشهر و میمه واقعند./س

برچسب ها: اصفهان ، صادرات ، مواد ، خام ، معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.