مدیر تولید یک شرکت کشت و صنعت در زرندیه گفت: هم اکنون بخشی از نیاز کشاورزان به بذر گواهی شده برای تولید ذرت علوفه ای در این مرکز تولید می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، اسماعیلی با اشاره به اینکه در سال های گذشته نیاز کشاورزان به این نوع بذر از طریق واردات از کشور مجارستان تامین می شد، افزود: این شرکت حدود سه سال است که با بهره گیری از کارشناسان مجرب و روش های علمی، کار تولید این نوع بذر را آغاز کرده است.
وی گفت: محصول بدست آمده از بذر مادری را بذر گواهی شده می گویند که برای تولید آنها از کشاورزان متخصص بخش خصوصی با بازرسی در مراحل کاشت، داشت و برداشت استفاده می شود.
وی بیان کرد: تولید این بذر پارسال در سطح 10 هکتار و امسال نیز در سطح 30 هکتار از اراضی این مجتمع با میانگین برداشت حدود پنج تن در هکتار انجام شده است که نیاز کشاورزان به بذر ذرت علوفه ای را تامین می کند.
اسماعیلی گفت: در این مرکز کارگاه بخش های خشک کن اتوماتیک، پوست کن ذرت در حال راه اندازی است که هم اکنون فاز نخست آن مورد بهره برداری قرار گرفته است.
اسماعیلی افزود: این کارگاه در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع با پیش بینی 15 میلیارد ریال سرمایه گذاری در حال ساخت است که فاز نخست آن با صرف شش میلیارد ریال اعتبار تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: این مجموعه زمینه اشتغال 15 نفر بطور ثابت و 200 نفر را بصورت فصلی فراهم کرده است./س

برچسب ها: کشاورزی ، ذرت ، زرندیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.