در نشست توجیهی شوراهای شهر یاسوج کاندیداهای شورای شهر بویراحمد به نحوه راهکار و ساماندهی تبلیغاتی که از سوی مسئولان ذی‌ربط بیان شده بود اعتراض کردند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران در برخی جلسات علاوه بر متن، حواشی جالبی وجود دارد که بیش از متن مورد توجه قرار می‌گیرد و نشست توجیهی شوراهای احراز صلاحیت شده شهرستان بویراحمد از آن دسته جلسات بود.

فرماندار بویراحمد در این جلسه به تشریح وظایف شوراها پرداخت و گفت: مهمترین وظایف شوراها در 34 بند بیان شده که انتظار می‌رود کلیه کاندیداهای احراز صلاحیت شده با رعایت قوانین و مقررات به تبلیغات انتخاباتی خود بپردازند و در چارچوب قانون عمل کنند.

الفونه در ادامه خاطرنشان کرد: برخی تبلیغات کنونی با اخلاق اسلامی مغایرت دارد از این رو از کلیه کاندیداها تقاضا داریم که تبلیغات صحیح و در چارچوب قانون انجام دهند.

این مسئول در ادامه اذعان کرد: در قبل، حین و بعد از انتخابات بایدها و نبایدهایی وجود دارد که همگان ملزم به رعایت آن به منظور برگزاری انتخاباتی سالم و به دور از هر گونه شایعه پراکنی باشیم.

*نصب بنر در خارج از ستاد جرم است

وی، ضمن تاکید مجدد به نحوه تبلیغات کاندیداها اذعان کرد: تبلیغات باید در چارچوب قانون باشد و نصب هرگونه پلاکارد در ابعاد بیشتر از 70×100 ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود.

وی در ادامه نصب هرگونه بنر در خارج از ستاد انتخاباتی را خلاف قانون دانست و گفت: راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی و ایجاد مزاحمت برای مردم، سخنرانی و استفاده از عرض معابر غیر قانونی بوده و باید در مکانی مشخص و با هماهنگی لازم از طریق دستگاه‌های مربوطه سخنرانی در مکانی سرپوشیده اجرا شود.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه ساماندهی ستادهای انتخاباتی شوراها در سطح شهر باید در مکان مناسب و مشخصی باشد، گفت: شهرداری با برنامه‌ریزی صحیح و در اختیار قرار دان سالنی به صورت غرفه به منظور افتتاح ستادهای انتخاباتی شوراها با آنها همکاری لازم را داشته باشند.

*دو نماینده بانوان در انتخابات شورای شهر یاسوج

 در این نشست توجهی که تنها دو خانم به عنوان کاندیدای شوراهای شهر، احراز صلاحیت شدند و حداکثر کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای شهر را آقایان تشکیل دادند.

در این بین چند تن از نمایندگان شوراها به بیان دیدگاه‌ها خود پرداختند و از نحوه ساماندهی و افتتاح ستادهای انتخاباتی از سوی شهرداری اعتراض کردند.

گفتنی است در این جلسه زمانی که نوبت به یکی از بانوان کاندیدای شوراهای شهر رسید اعضای حاضر در جلسه با بی‌احترامی از وی استقبال کردند و بسیاری از کاندیدای شوراها اجازه صحبت کردن به وی را ندادند که در این بین با اعتراض یکی از هواداران این کاندیدا مواجه شدند و بالاخره این کاندیدا موفق به بیان دیدگاه‌ خود نسبت به جایگاه شورا و نحوه برگزاری ستادهای انتخاباتی شد.

این نماینده بانوان که همچون دیگر اعضای شوراها به نحوه ساماندهی و محل برگزاری ستادهای تبلیغاتی اعتراض داشت، گفت: جای بسی تامل و تاسف است آقایانی که امروز احترام و ارزش برای بانوان قائل نیستند و حتی اجازه صحبت کردن به آن‌ها را نمی‌دهند که امروز شاهد یک مورد از آن بودیم چگونه می‌خواهند فردا بر جایگاه شورا بنشینند و به مشکلات جامعه‌ای که نیم درصد از آن را بانوان تشکیل می‌دهند، رسیدگی کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.