در اين جلسه در رابطه با کابل‌هاي شبکه و کارت شبکه آشنا خواهيم شد.

به گزارش اورژانس it باشگاه خبرنگاران، کابل‌هاي شبکه (Ethernet cables )استاندارد آن شبيه به سيستم تلفن مي‌باشد اما کمي پهن‌تر است به ازاي هر دستگاه که به شبکه کابلي وصل مي‌کنيد به يک کابل شبکه نياز داريد و اين کابل‌ها در طول‌هاي مختلف موجود هستند که مي‌توانيد آنها را از بازار تهيه کنيد يا خودتان آنها را درست کنيد ولي بايد بدانيم هيچ وقت از سيستم تلفن براي مصارف شبکه استفاده نکنيم زيرا به کارت شبکه آسيب مي‌رساند.

حال کارت شبکه network adapter يا nic به طور کلي آداپتور شبکه يا به زبان ساده‌تر کارت شبکه دستگاهي است که رايانه شما را قادر مي‌کند تا به شبکه وصل شود.

نام ديگر آن nit يا network interface card به معني کارت واسط شبکه مي‌باشد.

در حال حاضر تمام مادربردها به صورت پيش فرض کارت شبکه دارند.

جك يا پورت شبکه مانند جك تلفن مي‌باشد ولي پهن‌تر است اگر شما داراي يک نوت بوک باشيد آن دستگاه مجهز به کارت شبکه بي‌سيم به صورت پيش فرض مي‌باشد و شما را قادر مي‌سازد به وسيله آنها به شبکه هاي کابلي و بي‌سيم متصل شويد يا مي‌توانيد کارت شبکه بي‌سيم را به طور جداگانه‌ براي رايا‌نه‌هاي روميزي با نوت‌ بوک خريداري کنيد.

کارت شبکه بي‌سيم به صورت پيش فرض روي مادر بردهاي گران قيمت يافت مي‌شود، نصب کارت شبکه خيلي آسان مي‌باشد.

براي نصب آن مي‌توانيد به دفترچه راهنماي کارت شبکه مراجعه کنيد کارت‌هاي شبکه براي رايانه‌هاي روميزي اغلب بر روي خشاب pcl نصب مي‌شود.

اين در حالي است که کارت‌هاي شبکه بي‌سيم که به صورت جداگانه براي نوت بوک خريداري مي‌نماييد به صورت کشويي در خشاب مخصوص کارت‌ها pc card slot قرار مي‌گيرند.

درجلسه بعد با سرعت شبکه آشنا خواهيد شد./ح

برچسب ها: شبکه ، رایانه ، تلفن ، کابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.