دو طرح مقابله با بيابان زايي در استان مركزي درحال اجراست

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مركزي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: پروژه ترسيب كربن با همكاري سازمان ملل در استان مركزي اجرا مي شود.
یوسفی افزود: درحال حاضر شش استان جديد براي اجراي اين طرح در ايران در نظر گرفته شده كه شهرستان محلات يكي از آنهاست.
وی گفت: اين طرح در منطقه گل چشمه محلات در روستاهاي گل چشمه، يكه چاه، توتك، جمال آباد، چهل زر، جودان، جرديجان وارقده در محدود ۵۰ هزار هكتار قرار دارد.
يوسفي خاطرنشان كرد: همچنين مقابله با بيابان زايي در منطقه طرازناهيد ساوه، طرح بين المللي جديدي از سالجاري در دست اقدام است كه در اطراف ميهمان شهر شهيد ناصري ساوه اجرا مي شود.
وي افزود: اعتبارات اجرايي با مشاركت كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل و سازمان جنگل ها، مراتع آبخيزداري كشور براي اين كار تخصيص داده شده است.
مديركل منابع طبيعي و آبخيز داري استان مركزي گفت: همچنين اجراي فعاليت هاي اجرايي بيولوژيكي، مكانيكي، مديريتي و حفاظتي درسطح ۴۹۰ هزار هكتار از بيابان هاي استان از ديگر برنامه هاست.
يوسفي ادامه داد: اجراي ۱۱ هزار و ۸۰۰ هكتار عمليات بيولوژيكي در محدوده كوير ميقان اراك به عنوان كانون بحراني و فرسايش بادي است كه بيش از ۹۵ درصد آن كنترل شده است.
وي بيان كرد: ۱۲۳ مورد پروژه تامين آب شرب دام در مناطق بياباني، حفاظت و قرق بيش از ۴۳۰ هزار هكتار، آبياري و مراقبت در بيش از يكهزار و ۴۰۰ هكتار اراضي استان اجرا شده است.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري استان مركزي ادامه داد: بوته كاري و بذركاري و مديريت منابع با مشاركت هاي مردمي و دولتي نقش بسزايي در جلوگيري از فرسايش خاك و بروز پديده ريزگردها دارد./س
برچسب ها: اجرای ، طرح ، بییابان زایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.