نظامات کشور هنوز بر مدار اسلام شکل نگرفته است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در عرصه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و نظامات کشور هنوز بر مدار اسلام شکل نگرفته است.

علیرضا زاکانی در دیدار با اساتید و مدیران این نهاد حوزوی عنوان کرد: ما چهار مرحله از مراحل تمدن اسلامی را پیش رفته‌ایم، اما یک فاصله معناداری با وضعیت مطلوب داریم؛ به خصوص در عرصه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و نظامات کشور هنوز بر مدار اسلام شکل نگرفته است.

زاکانی ادامه داد: لذا از قِبَلِ ناقصی اقتصاد و فرهنگ و اجتماع، دستاورد‌های سیاسی ما هم آسیب‌پذیر و دستخوش تلاطمات شده است. دولت‌هایی که تا الآن بوده‌اند، غیر از دولت شهید رجایی و باهنر، دولتی نداشتیم که به این سو حرکت کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: این دولت اخیر و جناب آقای رئیسی در این جهت حرکت کرد، اما اشکالاتی وجود داشت از جمله اینکه دور میز، هم داستان با ایشان نبودند؛ و خود من هم به ایشان گفته بودم. نکته بعد هم اینکه وقتی از ناحیه خودشان می‌گذشتیم و به لایه دیگران می‌رسیدیم، همان اعتقاد هم وجود نداشت بدنه زیردستان مال دولت قبل بود و آن جنبه نرم‌افزاری و فکری خیلی تسری پیدا نمی‌کرد.

او افزود: ما نیاز به دولت چندسطحی ملی، محلی داریم این بر اساس اصل ۱۰۰ قانون اساسی است. ما به مدیریت محله نیاز داریم که جنابعالی هم روی آن تأکید داشتید و ما با ۱۲۰۰ نفر از طلاب سطح ۳ به بالا تفاهم کردیم تا مساجد را مدیریت کنند و ۴۰۰ مسجد و ۶۰۰ مدرسه را به هم متصل کردیم.

زاکانی تصریح کرد: این دانش‌آموزان و خانواده‌ها برای انقلاب اسلامی می‌مانند و قانون اساسی می‌گوید از بعد رفاهی و عمرانی و فرهنگی باید شورا‌های منتخب مردم در سطح شهر فعال باشند که هنوز در کشور جا نیفتاده است اینها الآن رقیب هم هستند نه مکمل.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در تهران تجربه جدیدی داشتیم و این مسئولیت را از آقای رئیسی گرفتیم که متکدیان و معتادان و کودکان کار تهران را در اختیار بگیریم و تجربه موفقی در تعلیم و تربیت آنها داشتیم و حوزه علمیه را وارد مساجد و مدارس کرده و معیشت مردم را به خاطر گران شدن بیش از حد تهران تا حدی بر عهده گرفتیم.

زاکانی ادامه داد: مصوب کردیم که معیشت شهر تهران دست شهرداری تهران باشد و دولت حمایت کند. طبق تفاهم با جهاد کشاورزی از این ماه تمام مرغ و گوشت و برنج و اقلام معیشت مردم از طریق شهرداری درب منازل تحویل داده می‌شود. در بحث سلامت، تربیت بدنی و اقتصاد خانوار هم پیشرفت‌هایی داشتیم.

به گفته زاکانی، برای اینکه سبک زندگی در محله با محوریت مسجد شکل بگیرد ۵۲ رویداد در تهران تعریف کردیم و سرا‌های محله که اجاره داده شده بود، با نمایندگان محلات و ائمه جماعات شکل گرفت تا محله اینگونه اداره شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۰۴ تير ۱۴۰۳
یک خبر بد برای جریان اصلاحات و شخص پزشکیان?
امروز نظر سنجی متا که مال 3 تیر بود منتشر شد و طبق نظر سنجی جمع ارای پزشکیان و پورمحمدی26درصد و جمع ارای کاندیدها انقلاب74درصد✌️? این یعنی فقط مونده ائتلاف روز اخر و بای بای اصلاحات و پزشکیان??الان اصلاحات میگن بعد ائتلاف درصدی ریزش 20 درصدشم مال شما?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۴ تير ۱۴۰۳
داری دلربایی میکنی زاکانی! ولی من به جلیلی رای میدهم، تو هم کنارش باش
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۵۵ ۰۴ تير ۱۴۰۳
چه حالب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۴ تير ۱۴۰۳
اوضاع اینه ،بگیره ببین چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۵ ۰۴ تير ۱۴۰۳
اینکه بعد از ۴۵سال این بیانات رو میفرمایید معلومه چه خبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۴ تير ۱۴۰۳
یکی این رو ببره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۰۴ تير ۱۴۰۳
بله کاملا درسته چون اگر براساس دین اسلام بود تو و امثال تو در راس کار نبودید و این وضعیت فلاکت بار را نداشتیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۴ تير ۱۴۰۳
قطعا اگر نظامات کشور بر اساس اسلام باشه 99 درصد این مسئولان و خانواده هاشون و کسانی که از طریق سهمیه و حق الناس بجایی رسیدن کلپا خواهند شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۴ تير ۱۴۰۳
دین باید از سیاست جدا باشد چون هر کدام دیگری را خراب می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۴ تير ۱۴۰۳
درود بر شما آقای زاکانی که در همه حال جلوی دولت روحانی و مفسدان ایستادید
آخرین اخبار