سینمای بخش خصوصی با حمایت از برخی از فیلمهای خاص به بایکوت رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، بخش سوم برنامه "هفت" نیز بعد از نمایش بخشی از پشت صحنه فیلم "از کرخه تا راین" به روایت "بهرام عظیم پور" دستیار کارگردان فیلم، "علی سرتیپی"، تهیه کننده و پخش کننده فیلم و "امیر حسین علم الهدی" برای پرداخت به این موضوع حضور داشتند.
در ابتدا "علی سرتیپی"، تهیه کننده فیلم در خصوص اقتصاد و اکران سینمای ایران گفت: بخش خصوصی سینما را رها کردیم و در شرایطی این بخش را در سینمای ایران به بایکوت رساندیم و دولت به جای کمک رسانی به صورت مستقیم بر سینما نظارت می کند.
وی ادامه داد: هزینه های بسیاری در تولید صرف شده و با شعار تولیدات بسیار ضربه ای به بخش توزیع و نمایش زده اند.
"سرتیپی" عنوان کرد: سینما در 3 بخش تولید،‌ توزیع و نمایش است، با افزایش تولیدات در این چهار سال برنامه های برای توزیع صورت نگرفت همچنین برای نمایش که سالن های بسیار ساخته می شد به صورت آهسته پیش می رفت.
وی با اشاره به حمایت از برخی فیلمهای خاص افزود: حمایت کردن از برخی فیلمهای خاص و دولتی بخش خصوصی را به انزوا برده است و با وجود درآمد پایین و هزینه بالای سینمای ما انگیزه برای ادامه کار ندارد.
"سرتیپی" عنوان کرد: سیاسی کردن سینمای ما در سالهای اخیر مشکل ما بود که با اظهارنظرهای بی مورد تعدادی از شهرستان های خود را از دست دادیم و با خشک شدن سینما، بخش خصوصی از نفس افتاد.
وی با اشاره به اوج بخش خصوصی در سال 90 تأکید کرد: اوج بخش خصوصی در بالاترین آمار فروش در سال 90 محسوب می شود به طوریکه فیلم هایی چون "ورود آقایان ممنوع"،"اخراجی های سه گانه"،"رسوایی" و "گشت ارشاد"،‌"خوابم می آد" در بخش خصوصی با فروش بالایی روبرو بوده است.
"سرتیپی" ادامه داد: با اعتماد کردن به تولیدکنندگان سایر سایه سنگین بی اعتمادی را کنار بگذاریم و به شکوفایی سینما فکر کنیم.
وی با اشاره به زمان کوتاه مدت برای اقتصاد سینما اظهار داشت: باید برای اقتصاد سینما زمان کوتاهی را به بررسی فرآیند آن پرداخت چرا که اگر به فریاد سینما نرسیم شاهد نابودی آن خواهیم بود.
در ادامه "امیرحسین علم الهدی" کارشناس سینما و مشاور اجرایی سازمان سینمایی "سوره" نیز در خصوص بحران اقتصاد در سینمای ایران گفت: آثار بعد از انقلاب و بخش خصوصی نشان داده است که در چند سال اخیر چند دستگی میان سینماگران بخش خصوصی اتفاق افتاده است و همه گناه ها را نباید به گردن بخش دولتی انداخت.
وی ادامه داد: در کشوری که همه امور به دست دولت است نمی توان نقش آن را در سینما کمرنگ کرد چرا که برای ارتقای سینما نیاز به همسویی داریم.
"علم الهدی" عنوان کرد: تعداد 60 سینما در شهر داریم که در طول این 4 سال هم با این تعداد سینما به فروش خوبی دست پیدا نکردیم و دولتی یا خصوصی بودن آن نیز ربطی به فروش فیلمها ندارد،‌ در سال 91 کل فروش فیلم 31 میلیارد تومان بوده است که در اقتصاد کشور تأثیری ندارد.
وی اظهار داشت: 2 اتفاق حال سینما را خوب می کند یکی درآمد سرانه بالا که باعث ارتقای رفاه مردم برای رفتن به سینما می شود و دیگری میزان سرانه مطالعه در کشور است.
"علم الهدی" تأکید کرد: هر وزیر ارشاد نمی شود که بر سر کارآمد سینما اختراع کند، سینما یکبار اختراع شده است در زمینه سالن سینمایی نیز هر چقدر تعداد آنها افزایش یابد تأثیری در افزایش مخاطب نخواهد داشت.
وی در پایان خاطر نشان کرد: واقعیت ها را باید بیان کرد حتی اگر روابط را بر هم بزند امیدوارم در دوره یازدهم آرامش به سینما بگردد و وضعیت تولید بهبود یابد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.