کارشناس حوزه نمایش، معتقد است: برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر بازار تئاتر کودک و نوجوان باید برنامه‌ هایی اندیشه شود تا نتیجه این فعالیت به شکل‌ های مختلف مکتوب و تصویری، در دسترس افراد قرار گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وی با توضیح اینکه تشکیل هرگونه بازار فرهنگی می‌تواند به ترویج و اطلاع رسانی محصولات نمایشی بیفزاید، گفت: چند تجربه محدود در برگزاری بازار تئاتر نشان داد این فعالیت راه‌گشای تعامل گروه‌ های ایرانی با جشنواره ها و سرمایه گذاران فرهنگی خارج از کشور می شود.
اکبرلو در ادامه افزود: برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان می تواند موجب افزایش تعامل گروه‌ های داخلی و همچنین گروه‌های خارجی شود. برای افزایش هرچه بیشتر این تعامل باید تمامی فعالیت های بازار از جمله تخصیص غرفه ها، برگزاری سمینارها و فعالیت‌ های اصلی و حاشیه ای، حول محور همین هدف سامان یابد.
این کارشناس تئاتر، برگزاری بازار تئاتر کودک و نوجوان را مثبت‌ دانست و اظهار کرد: در این زمینه باید به مقوله مخاطب شناسی، اقتصاد تئاتر کودک و نوجوان و شیوه های مثبت تبلیغات و عرضه کالاها هرچه بیشتر پرداخته شود تا گروه ها با دریافت برآیند تجربه های یکدیگر، سطح کار و شیوه عرضه آثار خود را ارتقا بخشند.
اکبرلو خاطرنشان کرد: بسیاری از نمایش‌گران حوزه کودک و نوجوان به ویژه‌ اهالی شهرستان، امکان حضور در بازار را نخواهند داشت و باید حاصل تجربه‌ برگزاری این بازار به صورت مکتوب و تصویری در دسترس این افراد قرار گیرد.
 بازار تئاتر کودک و نوجوان با شعار "امروز، کودکی را به تئاتر ببریم" از 8 تا 12 تیرماه، در مرکز آفرینش های فرهنگی- هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار