رئيس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت:با راه اندازي كارخانجات توليد كنسانتره و گندله آهن در استان زنجان در آينده نزديك ، شاهد تكميل پروسه توليد فولاد از معدن تا توليد محصول نهايي خواهيم بود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛«علي معصومي»در ستاد توسعه معدن استان با بيان اين مطلب ، افزود : معادن استان زنجان از ظرفيت بالايي در بخش سنگ آهن برخوردار است به طوريكه كل ذخاير قطعي كشف شده سنگ آهن تاكنون 12 ميليون تن رسيده است.

وي گفت : كل استخراج سنگ آهن در سال 91 ، 350 هزار تن بود كه هدفگذاري 500 هزار تني براي سال 92 صورت گرفته است.

معصومي با بيان اينكه 99درصد از كل مصارف سنگ آهن مربوط به صنايع توليد فولاد و چدن مي باشد يادآور شد : با وجود معادن غني آهن در استان ، با راه اندازي كارخانه جات توليد كنسانتره و گندله آهن شاهد توليد فولاد در استان خواهيم بود.

وي تصريح كرد :‌ در حال حاضر ظرفيت توليد فولاد در كشور 15 ميليون تن است كه پيش بيني مي شود تا پايان سال 93 اين مقدار به بيش از 20 ميليون تن برسد.

رئيس سازمان صنعت ،‌معدن و تجارت استان زنجان تصريح كرد :‌در سال 91 نياز به 13  ميليون تن كنسانتره داشتيم كه اين ميزان در سال 1404 به 70 ميليون تن خواهد رسيد.
 
وي با اشاره به ارزش افزوده ايجاد شده در نتيجه تكميل اين پروسه گفت : با تبديل سنگ آهن به فولاد شاهد افزايش هزار درصدي ارزش مالي اين فرآورده خواهيم بود به طوريكه ارزش 30 دلار بر هر تن سنگ آهن به 600 دلار در هر تن فولاد تبديل خواهد شد.

وي فرايند توليد فولاد در كارخانجات را خردايش ، دانه بندي و تغليظ ، گندله سازي ، آهن اسفنجي و بريكت ، ذوب آهن و توليد شمش و نورد و صنعت تبديل دانست و گفت: با راه اندازي شركت هاي توليد كنسانتره و گندله سازي و اين فرآيند تكميل و سالانه شاهد توليد يك ميليون و 650 هزار تن فولاد در استان زنجان خواهيم بود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بازار ، تولید ، زنجان ، کنسانتره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار