25 درصد از اعتباراتی که برای دانشگاه های بزرگ در نظر گرفته شد، طرف تحقیقات در این دانشگاهها شده است.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ مهدی ایرانمنش، رئیس مرکز هیاتهای امنا و هیات مدیره مرکز وزارت علم صبح امروز در نشست خبری طی سخنرانی گفت:  در خصوص فعالیتهای این مرکز در ابتدا باید عملکرد هیات های امنای و هیات های ممیزه را شرح دهم، چنانچه 70 هیات امنای وابسته به دانشگاه های دولتی وجود دارد که برنامه های راهبردی هر دانشگاه و موسسه را مشخص می کند و البته در نهایت این وظایف  توسط هیات امنا تصویب می شود.

 وی افزود: در کنار برنامه راهبردی برنامه های اجرایی هم در این مرکز تهیه می شود، همچنین بحث بودجه دانشگاهها در فرم های مخصوص تهیه می شود که از مجموع این فرم تهیه شده 3 فرم بسیار مهم و اساسی محسوب می شوند.

 ایرانمنش تصریح کرد: همچنین  2 ردیف مستقل از درآمدهای عمومی در سبد بودجه دانشگاه هايی که درآمد اختصاصی و درآمدی که توسط کمک دولت است محسوب می شود که البته هر کدام از این موارد و براساس قانون در محل خود مصرف می شود چنانچه کل اعتبارات توسط شورای گسترش مجوز می گیرد البته کل اعتبارات که شامل حقوق اساتید، حق التدریس در اختیار هیات امنا،  البته با توجه به عملکرد سال های گذشته بودجه داده می شود.

وی اظهار داشت: دانشگاههای بزرگ 25 درصد از کل اعتبارات را صرف تحقیقات می کنند که البته سهم هر بخش از در آمد عمومی و تخصصی است.

 وی در ادامه به عملکرد این مرکز طی سالهای گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: بازنگری 6 آئین نامه از جمله آئین نامه های استخدامی، آئین نامه ارتقاء، آئین نامه استخدامی مالی و آئین نامه استخدامی تشكيلات از جمله آئينن نامه هایی بوده که در این  چند ساله بازنگری شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه به این اعتباراتی که بیان می شود اما دانشگاه ها همچنان شاهد کمبود این اعتبارات هستند گفت: این کمبود به دلیل کمبود تحریم ها هم بوده است چنانچه اگر اعتبارات سال گذشته همچون سال های قبل 100 درصد بوده است به  جای اینکه 65 درصد شود مشکلی از لحاظ اعتبارات وجود نداشته است البته این نکته را هم بیان کنم که دانشگاه های ما هم از نظر سرمایه ای و هم فیزیکی در این چند سال رشد داشته اند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار