مدیرعامل پالایشگاه شهید هاشمی نژاد( خانگیران) از راه اندازی بویلر ٩٠ تنی پالایشگاه به عنوان هفتمین بویلر پالایشگاه ظرف دو ماه آینده خبر داد.

مسعود حسنی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: با وجود اینکه از سال 87 مجموعه جدیدی به این پالایشگاه اضافه نشده است با انجام اقداماتی نظیر تعمیرات اساسی و بهینه سازی، خوشبختانه تولید پالایشگاه سیر سعودی داشته است.

وي از راه اندازي هفتمين بويلر پالايشگاه تا پايان تابستان خبر داد و بيان کرد: اين بويلر 90 تني ظرف دو ماه آينده در پالايشگاه خانگيران راه اندازي مي شود.

حسني همچنين به برخي شاخص هاي اين شرکت براي نزديک شدن به استانداردهاي جهاني اشاره کرد و افزود: کاهش بخار مصرفي از 286 تن در سال 87 به 235 تن در سال 91 به ازاي هر يک ميليون متر مکعب گاز ترش دريافتي و کاهش برق مصرفي از 7.9 مگاوات در سال 87 به 5.7 مگاوات در سال 91 به ازاي يک ميليون متر مکعب گاز ترش دريافتي از جمله شاخص هاي پالايشگاه خانگيران براي رسيدن به استانداردهاي جهاني است.

مديرعامل شرکت پالايش گاز شهيد هاشمي نژاد گفت: نسبت گاز مصرفي پالايشگاه نسبت به گاز خام دريافتي از 3.6 درصد در سال 87 به 2.3 درصد در سال 91 کاهش يافته است.وي تاکيد کرد: پيش بيني مي شود نسبت گاز مصرفي پالايشگاه خانگيران نسبت به گاز خام دريافتي در سال 94 به 1.5 درصد برسد.  
 
حسنی، با اشاره به این‌که این پالایشگاه با تولید روزانه 2000 تن گوگرد بزرگ‌ترین تولید‌کننده این محصول در کشور است، گفت: با توجه به این‌که گاز پالایشی این پالایشگاه از خطرناک ترین نوع محسوب می‌شود تولید گوگرد در این پالایشگاه بالا است.  
 
مدیر عامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد حجم تولید سالانه گوگرد این پالایشگاه را 600 هزار تن اعلام کرد و گفت: 400 هزار تن از این محصول صادر و 200  هزار تن آن در داخل مصرف می‌شود.   
   
وی درآمد حاصل از فروش گوگرد پالایشگاه هاشمی‌نژاد را 200 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: سهم صادرات از این رقم 160 میلیون دلار و سهم فروش داخلی 40 میلیون دلار است.   
   
حسنی با اشاره به این‌که چهار واحد تولید گوگرد در پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد وجود دارد، گفت: ظرفیت تولید این چهار واحد 2.6 هزار تن در روز است که در شرایط عادی این چهار واحد روزانه دو هزار تن گوگرد تولید می‌کند.  
   
مدیرعامل پالایشگاه شهید هاشمی نژاد( خانگیران)، با اشاره به این‌که حدود 70 درصد گوگرد تولیدی این پالایشگاه از طریق بنادر بندر‌عباس به چین و هندوستان صادر می‌شود، گفت: تنها 30 درصد گوگرد تولیدی در داخل مصرف می‌شود.  
 
وی در مورد سختی کار در این پالایشگاه به لحاظ موقعیت مکانی آن نیز گفت: در این پالایشگاه، تابستان در دمای ٤٥ درجه و زمستان در دمای بعضا منفی ٢٣ درجه نیز کار به بهترین نحو انجام شده است.
 
حسنی در پایان کاهش آلایندگی ها، ارزیابی رضایت مندی جامعه هدف، اصلاح فرآیندها و بازیافت گازهای مشعل را از دیگر فعالیت های این شرکت عنوان کرد.
 
پالایشگاه گاز خانگیران در 165کیلومتری مشهد مقدس واقع شده و گاز استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، مازندران و بخشی از استان سمنان را تامین می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار