"سوزان لينداور" معاون پيشين سازمان سيا که پيش تر تحت عنوان ارتکاب جرم طبق قانون ميهن پرستي از سوي دولت آمريکا بازداشت شده اکنون پس از آزادي در حال افشاگري پيرامون اين موضوع است که مقامات آمريکايي خود ماهها قبل از وقوع حادثه 11 سپتامبر از اين مسئله مطلع بوده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، اين مقام پيشين دستگاه اطلاعاتي آمريکا پيشتر قصد داشت تا در جلسه استماع کنگره آمريکا حاضر شده و شواهد خود را بيان کند. با اين حال مامورين اف بي آي پيش از ارايه شواهد وي به خانه اش يورش برده و او را بازداشت کردند.

لينداور اکنون در مصاحبه با شبکه خبري "راشا تودي" از اين حقيقت پرده برداشته است که "جورج دبليو بوش" رييس جمهور پيشين آمريکا و "ديک چني" معاون وي از وقوع حادثه 11 يازدهم سپتامبر مطلع بوده اند.

سازمان سيا لينداور را به دليل طرح شواهدش متهم کرده بود که از دولت عراق پول گرفته است. با اين حال بعدا اين مقام پيشين امنيتي آمريکا اظهار داشت که پول دريافتي از دولت عراق را به دستور دولت آمريکا دريافت کرده است و اين اتفاق زماني روي داده که وي به عنوان فرستاده سازمان سيا براي مذاکره با نماينده سازمان ملل در عراق به آن کشور اعزام شده بود.

وي همچنين خاطر نشان ساخته که "دونالد رامسفلد" وزير دفاع وقت آمريکا نيز از اين موضوع مطلع بوده است.


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار