روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان در توضیحاتی آورده است: آتش گرفتن ترانس برق در شادگان به دلیل استفاده غیرقانونی و غیرمجاز از برق بوده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان در واکنش به گزارش منتشر شده در این خبرگزاری با عنوان «آتش گرفتن ترانس برق در شادگان 3 نفر را راهی بیمارستان کرد» اظهار کرده است: نهم تیرماه سال جاری ساعت 19 و 20 دقیقه، ترانس KVA 500 واقع در خیابان شهید عراقی شهرستان شادگان به دلیل استفاده از برق غیرمجاز و فشار زیاد به ترانس شبکه برق منفجر شد.

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان در این توضیحات آورده است: پیش از وقوع این حادثه بارها از سوی مسئولان اداره برق شادگان نسبت به تبعات استفاده غیرقانونی و غیرمجاز از برق و حوادث احتمالی ناشی از آن تذکر داده شده اما از سوی استفاده کنندگان متاسفانه همکاری لازم صورت نگرفت.

در این پاسخ‌نامه آمده است: با این حال، پس از وقوع این حادثه گروه‌های تخصصی اتفاقات به محل اعزام شده و پس از ساعت‌ها کار بی‌وقفه شبکه‌ها و ترانس‌های آسیب دیده را اصلاح کردند و شبکه برق‌دار شد.

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان همچنین خاطرنشان کرده است: برخلاف ادعای یکی از شهروندان شادگانی استفاده از یک ترانس برای تامین برق 800 خانوار به هیچ عنوان صحت نداشته و متاسفانه ناشی از بی‌اطلاعی و بی‌دقتی محض است.

در این توضیحات بیان شده است: طبق برآوردهای این شرکت، در حال حاضر برق هر 25 خانوار از طریق یک ترانس تامین می‌شود، همچنین تنها بر روی ترانس منفجر شده 90 فقره انشعاب مجاز و قانونی برق وجود دارد که اغلب تک فاز هستند.

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان خوزستان همچنین اضافه کرده است: هیچ بیمارستانی مورد حادثه دیده ناشی از انفجار ترانس مذکور را گزارش نداده است.

*آماده همکاری با شرکت نفت هستیم

در ادامه این پاسخ‌نامه به «قطعی برق 24 ساعته در آبادان» اشاره شده و عنوان شده است: برق مناطق شرکتی تحت پوشش شرکت نفت بوده و هرگونه خدمات‌دهی در این مناطق از جمله تعمیر و نگهداری شبکه برق بر عهده شرکت نفت بوده و از حوزه اختیارات شرکت توزیع نیروی برق خوزستان خارج است.

در پایان این توضیحات آورده شده است: با این حال در بسیاری از موارد این شرکت همکاری و تعامل مناسبی با شرکت نفت در خصوص تعمیرات شبکه برق داشته و هم اکنون نیز این آمادگی را دارد تا با اعزام گروه‌های تخصصی اتفاقات برای رفع مشکلات شبکه برق مناطق تحت پوشش شرکت نفت همکاری لازم را داشته باشد./ج1

برچسب ها: ترانس ، آتش ، شادگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.