مدیر عامل کشتیرانی والفجر گفت : این شرکت از پارسال برای راه اندازی خط مسافری بین جزیره ابوموسی و بندر لنگه اعلام آمادگی کرده است .


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس 
ناخدا کشاورز افزود : درصورت تایید مسئولان و راه اندازی خط کشتیرانی بین جزیره ابوموسی و بندرلنگه این شرکت یک فروند کشتی رو - رو با ظرفیت حمل 380 مسافر و 140 دستگاه خودرو در این مسیر به کار می گیرد .

کشاورز گفت : زمان سفر از بندرلنگه به جزیره ابوموسی نزدیک به 3 ساعت است.

مدیرعامل کشتیرانی والفجر گفت: طبق برنامه ای که به بنادر و دریانوردی هرمزگان ارائه شده این خط با دوبار در هفته٬ کار خود را شروع می کند و با افرایش تقاضا و برآوردهای بعدی فعالیت این خط روزانه می شود .

ناخدا کشاورز افزود : جزیره ابوموسی در شرایط فعلی زیرساخت های اولیه برای پهلوگیری کشتی ها را دارد اما با توجه به موقعیت آن و سیاست های کشور ، باید جزیره ابوموسی از نظر اسکله و بندر تجهیز شود .

استیری سرپرست اداره کل بنادر و کشتیرانی هرمزگان نیز گفت : از راه اندازی خط مسافری بین جزیره ابوموسی و بنادر کشور استقبال می شود.

استیری افزود :سازمان بنادر برای راه اندازی این خط در حال هماهنگی با کشتیرانی والفجر و استانداری هرمزگان است تا تردد ساکنان جزیره ابوموسی به بندر لنگه رایگان انجام شود .

استیری گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در این راستا ضمن ارائه خدمات بندری با پرداخت یارانه و معافیت از پرداخت حقوق و عوارض بندری از راه اندازی این خط مسافری حمایت می کند ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.