دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار با قائم مقام و معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان گفت: برای جامعه جهانی به‌خصوص مردم منطقه از افغانستان تا مصر بیش از همیشه دروغ بودن ادعاهای آمریکا در مخالفت با تروریسم و حمایت از دموکراسی اثبات شده؛ چه اینکه حمایت از تروریسم و مقابله با دموکراسی دو ستون اصلی سیاست آمریکا در منطقه بوده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، " ارشاد احمدی" قائم مقام و معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان صبح امروز در رأس هیئتی با دبیر شورای امنیت ملی دیدار و در خصوص مسائل دو جانبه ، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو کرد.

" سعید جلیلی " دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار با اشاره به مشترکات عمیق فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان و ابراز خرسندی از روند رو به رشد ثبات و مردم سالاری در افغانستان بر لزوم تقویت مناسبات دو کشور در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

نماینده مقام معظم رهبری درشورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه توصیه همیشگی ما به کشورهای منطقه این بوده که آمریکا قابل اعتماد نیست، اظهار داشت: نوع سیاست‌های آمریکا در منطقه نشان می‌دهد که مخالف وحدت، ثبات و پیشرفت در جهان اسلام است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: برای جامعه جهانی به‌خصوص مردم منطقه از افغانستان تا مصر بیش از همیشه دروغ بودن ادعاهای آمریکا در مخالفت با تروریسم و حمایت از دموکراسی اثبات شده است؛ چه اینکه حمایت از تروریسم و مقابله با دموکراسی دو ستون اصلی سیاست آمریکا در منطقه بوده است.

قائم مقام وزیر خارجه افغانستان نیز با تشکر از حمایت‌های مستمر دولت و ملت ایران از مردم کشورش در طول سال‌های دشواری برگزاری انتخابات شکوهمند در ایران را موفقیت بزرگی برای مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار امیدواری کرد همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با افغانستان در زمینه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و به‌ویژه اقتصادی با خروج کامل غربی‌ها از منطقه بیش از پیش افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار