فلسطيني ها ساکن سرزمين هاي اشغالي 1948ميلادي در واکنش به قانون جديد پارلمان رژيم صهيونيستي براي مصادره ده ها هزار هکتار زمين و آواره سازي هزاران فلسطيني از روستاهايشان در منطقه نقب واقع در جنوب فلسطين اشغالي ، امروز اعتصاب عمومي و تظاهرات مي کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ، کميته عالي پيگيري فلسطينيان ساکن سرزمينهاي اشغالي 1948ميلادي در واکنش به  قانون برآور که هفته گذشته در شور اول در کنست رژيم اشغالگر اسرائيل به تصويب رسيد تصميم گرفت امروز دوشنبه را در مناطق اشغالي 1948ميلادي اعتصاب عمومي اعلام کند .
بر اساس قانون برآور ، رژيم اشغالگر اسرائيل بيش از 850 هزار دونم ( معادل 76500 هکتار ) را در منطقه نقب مصادره خواهد کرد و بيش از 40 هزار نفر از فلسطينيان بدوي نقب آواره خواهند شد و 40 روستا نيز نابود خواهد شد.
اين کميته تصميم گرفته است در مناطق فلسطيني نشين تظاهرات برگزار کند به خصوص آنکه رژيم اسرائيل احداث بزرگترين و طولاني ترين خيابان متعلق به صهيونيستهاي شهرک نشين را در کرانه باختري رود اردن آغاز کرده است تا شهرک هاي ايجاد شده در کرانه باختري را به شهرکهاي ايجاد شده در سرزمينهاي 1948ميلادي متصل کند. بيش از 700هزار دونم ( 6300هکتار ) از زمين هاي فلسطينيان براي احداث اين خيابان مصادره خواهد شد.اسرائيل دعوتهاي بين المللي را براي توقف شهرک سازي به تمسخر مي گيرد .
اين طرحها در حالي مطرح مي شود که وزير خارجه آمريکا براي ازسرگيري مذاکرات به بن بست رسيده بين فلسطينيان و اسرائيل تلاش مي کند . اين مذاکرات به علت سياستهاي اسرائيل و مخالفت تل آويو با دادن هرگونه امتيازي براي کمک به تحقق صلح ، متوقف شده است .
يک گزارش فاش کرد شهرک نشينيان  721اصله درخت زيتون را قطع کرده اند علاوه بر اينکه شهرک نشينان 119دونم ( حدود 11هکتار ) از زمينهاي کشاورزي فلسطينيان و محصولات آنها را در کرانه باختري به آتش کشيده اند و تخريب کرده اند .
رژيم اسرائيل از ابتداي سال کنوني ميلادي 114دونم ( بيش از 10 هکتار ) را در منطقه يافا مصادره کرده است .
از طرف ديگر صهيونيست هاي افراطي ديروز به مسجد الاقصي با حمايت نيروهاي اشغالگر يورش بردند . سرطان شهرکسازي نيز گسترش مي يابد و پيکره فلسطين را پر مي کند .








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار