شايد بسياري از مردم بروس لي ، فوق ستاره فقيد فيلم هاي رزمي را به سبب مهارت هاي او در کونگ فو که وي در فيلم هايش به نمايش مي گذاشت بشناسند اما دختر او اميدوار است با برگزاري يک نمايشگاه در هنگ کنگ بتواند مردم بيشتري را با تعاليم و فلسفه زندگي پدرش آشنا کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشيتدپرس؛ دولت هنگ کنگ روز شنبه به مناسبت چهلمين سالگرد درگذشت اين اسطوره کونگ فو  با همکاري بنياد بروس لي نمايشگاهي را برپا کرده است تا در آن بخش هايي از زندگي اين ستاره فقيد فيلم هاي رزمي ، از لباس زرد رنگ معروف او در فيلم "بازي مرگ" تا نوشته ها و نقاشي هايش در معرض ديد عموم قرار بگيرد. 

در اين نمايشگاه که تحت عنوان "بروس لي: کونگ فو ، هنر، زندگي" روز شنبه کار خود را آغاز کرد بيش از 600 قلم ، شامل عکس ها ، لباس ها ، فيلم ها و حتي يک مجسمه 3.5 متري در معرض ديد قرار گرفته است. 

بروس لي که متولد سانفرانسيسکو بود اما در هنگ کنگ بزرگ شد در اوج شهرت به سبب نوعي حساسيت به قرص هاي مسکن در سن 32 سالگي درگذشت. آخرين فيلم وي ، "اژدها وارد مي شود" شش روز پس از مرگ وي اکران شد و به معروف ترين فيلم او تبديل شد. 

"شانون لي" ، دختر بروس لي که در زمان مرگ پدرش 4 ساله بود گفت پدرش هنوز از چنان نفوذي برخوردار است که بسياري مي پندارند او نيز حتما مهارت زيادي در ورزش کونگ فو دارد. وي ابراز اميدواري کرد اين نمايشگاه بتواند با ارائه جنبه خانوادگي زندگي بروس لي و تلاش هاي سخت وي براي ساختن فيلم هايش و ديگر جنبه هاي زندگي او مانند اشعاري که نوشته بود تصوير کامل تري از پدرش به علاقه مندان نشان دهد. 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار