رئيس حزب "عمل جديد" مصر خواستار لغو توافقنامه کمپ ديويد شد و تاکيد کرد ارتش مصر نبايد براي هميشه وابسته به کمک هاي آمريکا باقي بماند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، مجدي حسين رئيس حزب "عمل جديد" مصر در گفتگو با شبکه تلويزيوني المنار در قالب برنامه "مع الحدث" گفت: مصر نمي تواند براي هميشه گروگان کمک هاي آمريکا باقي بماند. فاجعه مصر اين است که هر سه طرف معادله در مصر يعني اخوان المسلمين و جبهه نجات و نظاميان در سيطره آمريکا هستند. آمريکا هر سال يک و نيم ميليارد دلار به مصر کمک مي کند که بخش اعظم آن يعني يک ميليارد و سيصد و پنجاه ميليون دلار آن کمک هاي نظامي است. کل کمک هاي غيرنظامي آمريکا به مصر از دويست ميليون دلار فراتر نمي رود. نود درصد کمک هاي نظامي نيز به صورت تحويل تسليحاتي به ارتش مصر است که استفاده نمي شود زيرا نمي توان از آن عليه اسرائيل استفاده کرد. هواپيماهاي اف-16 که آمريکا به مصر تحويل مي دهد به شکلي برنامه ريزي شده است که نمي توان از آنها براي بمباران اسرائيل استفاده کرد. همه رايانه هاي نظامي ارتش مصر در معرض جاسوسي آمريکا قرار دارد. 
مجدي حسين در بخش ديگري از اين گفتگو همچنين خواستار لغو توافقنامه کمپ ديويد با رژيم صهيونيستي شد و گفت،مصر نمي تواند بيش از اين در بندگي بماند. مصر هفتاد سال در اشغال انگليس بود و لزومي ندارد که هفتاد سال هم در اشغال آمريکا باشد. ما درباره روابط با آمريکا و اسرائيل با اخوان المسلمين اختلاف نظر داريم به همين علت فهرست جداگانه اي در انتخابات پارلماني ارائه کرديم. ما نمي خواهيم مصر روابط ويژه با آمريکا و روابط عادي با اسرائيل داشته باشد. درباره اسرائيل ما فقط آتش بس را مي پذيريم به اين صورت که اگر اسرائيل جنگ را آغاز نکند مصر نيز وارد جنگ با اسرائيل نخواهد شد. طبق توافقنامه کمپ ديويد، تعهدي که مصر در خصوص اسرائيل دارد از تعهد مصر در خصوص کشورهاي عربي و اسلامي بيشتر است. اين مسئله مغاير با متن قرآن است. 







برچسب ها: بین الملل ، مصر ، ارتش ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار