"احسان الياچيک" رهبر گروه موسوم به "مسلمانان ضد سرمايه داري" که در اعتراضات اخير پارک گزي حضوري فعال داشته است در مصاحبه اخير خود با روزنامه "حريت" اظهار داشته که ترکها ديگر مدل جريان عدالت و توسعه را نمي خواهند بلکه خواستار الگوي اسلام "انقلابي" هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از حريت، الياچيک در اين مصاحبه افزوده است "من يک مسلمان هستم. من مخالف نظام سرمايه داري هستم و درکي انقلابي از اسلام دارم. اين حقيقت واقعي دين مبين اسلام است. جان کلام دين اسلام عشق انسانها نسبت به خدا و به يکديگر است. ما خواستار تحقق عدالت اجتماعي و ارزشهاي اخلاقي جهانشمول بشري هستيم." 

رهبر جريان "مسلمانان ضد سرمايه داري" در ادامه اين مصاحبه مخالفت خود با "سکولاريسم" را بيان کرد و در اين باره گفت "در قرآن کريم آمده است که مسلمانان نبايستي به جدايي دين از حکومت اعتقاد داشته باشند. سکولاريسم تنها سبب مي شود تا کتاب هاي مقدس اديان الهي کنار گذاشته شوند."

وي در ادامه انتقاد از دولت اردوغان و جريان عدالت و توسعه افزود "جريان عدالت و توسعه سعي دارد تا با اسلامگرا نشان دادن خود سرمايه داري را در ترکيه ترويج دهد. آنان مسلمانان واقعي نيستند. آنان ديدگاه مرتجعانه اي از دين مبين اسلام دارند. 


برچسب ها: احسان ، الیاچیک ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار