مدیرعامل شرکت غله استان زنجان از خرید 18 هزار تن گندم در استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران رسول منصوری اظهار کرد: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون بیش از 18 هزار تن گندم تولید داخل خریداری شده است که نسبت به کل خرید سال گذشته 80 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی و حجم بالای کاری این مجموعه در فصل خرید جاری گفت: برگزاری جلسات متعدد و پیگیری‌های استاندار بیانگر اهمیت خرید گندم و ذخیره‌سازی این محصول استراتژیک بوده است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 33 مرکز خرید گندم در استان فعال بوده و همه روزه آماده پذیرش محموله‌های گندم کشاورزان است.

وی به کیفیت مطلوب گندم تولیدی استان اشاره کرد و گفت: عمده محموله‌ها با افت صفر درصد پذیرش شده بنابراین بالاترین قیمت ممکن به این محصول اختصاص یافته است.

منصوری ادامه داد: مهم‌ترین مسئله پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان است که امیدواریم در آینده نزدیک به روز شده و بهای گندم در کم‌ترین زمان ممکن به حساب آنها واریز شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تولید گندم داخلی زحمات بسیاری کشیده شده است و باید ماحصل تلاش کشاورزان و حمایت دولت و مسئولان در راستای تامین آرد و نان جامعه مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان اعلام خبر افزایش قیمت خرید تضمینی گندم را در افزایش مراجعات و تمایل کشاورزان به فروش گندم به مراکز دولتی تأثیرگذار ارزیابی کرد و گفت: برخی واسطه‌ها و مراکز بخش خصوصی که با اختلاف قیمت جزئی گندم کشاورزان را خریداری می‌کردند، به واسطه افزایش قیمت گندم از چرخه خرید خارج شده‌اند.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان در پایان به گندم وارداتی از بندر امیرآباد اشاره کرد و افزود: قیمت این گندم 7 هزار و 400 ریال اعلام شده است و مصرف‌کنندگان بخش خصوصی گندم از قبیل کارخانجات آردسازی، صنایع غذایی، رشته‌بری و ... می‌توانند نیاز خود را از این محل تامین کنند.
برچسب ها: زنجان ، گندم ، غله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.