هشت هزار زندانی جرایم غیرعمد درکشور وجود دارد که آزادسازی آنان نیازمند تامین اعتبار چهارهزار میلیارد ریالی است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان - معاون ستاد دیه کشور در حاشیه مراسم گلریزان ستاد دیه استان زنجان در جمع خبرنگاران با مناسب توصیف کردن حضور مردم زنجان در مراسم گلریزان گفت : اقدامات مناسبی از سوی مسوولان قضایی و ستاد دیه کشور برای به حداقل رساندن تعداد زندانیان جرایم غیرعمد انجام شده است.

 ساری افزود: اولویت ستاد دیه کشور در هزینه کرد کمک های خیرین، پرداخت هزینه مورد نیاز آزادسازی زندانیان دارای جرایم و دیه پایین است تا به این طریق افراد بیشتری سریعتر به آغوش خانواده خود بازگردند.

 وی به وجود حدود 8 هزار زندانی غیر عمد در زندان‌های کشور اشاره و تصریح کرد: سهم استان زنجان از این تعداد 118 نفر است.

 معاون ستاد دیه کشور با اشاره به پایان مهلت اجرای آزمایشی قانون بیمه اجباری شخص ثالث ادامه داد: اجرای این قانون مترقی تعداد ورودی زندان‌ها را از 57 نفر به متوسط دو نفر کاهش داده است.

ساری به تلاش برخی از شرکت‌های بیمه اشاره و اضافه کرد: آنها در صدد تغییر برخی از مواد این قانون هستند که این تغییرات به نفع مردم نیست.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه آمار بیشترین زندانیان جرایم غیرعمد را حادثه دیدگان در تصادفات رانندگی تشکیل می دهند بر لزوم رعایت قوانین و مقررات از سوی تمام شهروندان در همه شرایط تاکید کرد .

وی انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم به ویژه در امور مالی دانست و خاطر نشان کرد: همه باید خود را به انجام فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر ملزم کنند تا جامعه شاهد رواج جرائم مالی نباشد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.