عضو کميسيون اقتصادي مجلس گفت: مهمترين ويژگي‌ وزير اقتصاد آتي داشتن امتيازات کافي جهت حل معضلات اقتصادي است.

عبدالکريم رجبي نماينده مردم گلستان، مينو دشت و کلاله در گفتگو با خبرنگار اقتصادي  باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اينکه هم اکنون يکي از معضلات اصلي کشور مربوط به حوزه اقتصاد است، اظهار داشت: با توجه به شعار دولت آتي، مبني بر توسعه و حل مشکلات اقتصادي قطعا کابينه منتخب در اين حوزه از حساسيت بالايي برخوردار است.

وي به ويژ‌گي‌هاي وزير اقتصاد آينده اشاره کرد و افزود: وزير اقتصاد پيشين از اختيارات کافي برخودار نبود، از اين رو مهم‌ترين ويژگي‌ وزير آتي داشتن اختيارات وسيع جهت تصميم گيري در خصوص سامان‌دهي اوضاع کنوني کشور است.

وي تصريح کرد: وزير اقتصاد آتي بايد در کنار علم کافي، تجارب ارزنده‌اي نيز داشته باشد، تا بتواند به عنوان يک مسئول اقتصادي ارائه خدمت نمايد.

رجبي با اشاره به اينکه وزارتخانه‌هاي مختلفي در حوزه اقتصادي فعاليت مي‌کنند گفت: بيشتر معضلات حوزه اقتصادي ما، ناشي از عدم تعامل مناسب بين وزاتخانه‌هاي زيربط است از اين رو وزار در دولت آتي بايد از نظر فکري و علمي تعامل نزديکي با هم داشته باشند.

نماينده مردم گلستان، مينودشت و کلاله در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: به عنوان مثال اگر وزاري صنعت، معدن و تجارت و اقتصاد با هم تعامل فکري داشته باشند، قطعا مي‌توانند مشکلاتي رو که ناشي از تصميم‌گيري‌هاي نادرست استفاده شده است بر طرف نموده و اوضاع موجود را سامان دهد.

**هدف مجلس تعامل با وزراي اقتصادي آتي است

عضو کميسيون اقتصادي مجلس گفت: هم اکنون مجلس کميته‌هاي زيادي را در حوزه‌هاي مختلف تشکيل داده است که تعاملاتي و نيز با آقاي نوبخت (مسئول روابط عمومي دکتر روحاني) انجام داده و جلساتي نيز برگزار نموده است.

وي با بيان اينکه هم اکنون اسامي افرادي را که حدس مي‌زنيم در وزارتخانه‌هاي اقتصادي منصوب شوند را نمي‌توانيم رسانه‌اي کنيم، افزود: به هر حال هدف مجلس ياري وزير اقتصاد آتي جهت حل مشکلات کشور است و خانه ملت در اين راه از هيچ گونه کمکي دريغ نخواهد کرد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اقتصاد ، امتیاز ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار