معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي با بيان اين كه اين استان رتبه سوم دسترسي به جايگاه‌هاي سوخت CNG در كشور را داراست، گفت: به جز شهر تبريز، در سطح استان هيچ مشکلي از نظر ترافيک جايگاه‌هاي سوخت CNG وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، اشرف‌نيا در نشست بررسي مشكلات جايگاه‌هاي سوخت CNG، با اشاره به اين كه شهر تبريز، تنها 60 درصد جايگاه‌هاي مورد نياز را داراست، افزود: برخي مشكلات در خصوص تامين زمين و تجهيزات لازم براي جايگاه، موجب شده است كه از 50 جايگاه مورد نياز براي شهر تبريز، 30 مورد آن تحقق يابد.

وي با تشريح علل اين امر، افزود: در بدو فعاليت جايگاه‌هاي سوخت CNG در شهر تبريز، مقرر شده بود با تامين زمين از سوي شهرداري‌ها و فراهم شدن تجهيزات لازم توسط وزارت نفت، جايگاه‌هاي مورد نياز تامين شود كه هر دوي اين موارد با مشكلاتي مواجه شد.

معاون عمراني استاندار آذربايجان شرقي، ناهماهنگي شهرداري را يكي از علل ايجاد نشدن جايگاه‌هاي مورد نياز شهر تبريز عنوان كرد و ادامه داد: در مورد تامين تجهيزات مورد نياز جايگاه‌هاي CNG هم اعمال تحريم‌هاي غرب مشكل‌ساز شد؛ گرچه در اين راستا تعاملاتي از سوي استانداري آذربايجان شرقي با وزارت نفت و وزارت دفاع به عمل آمده تا اين مشكل رفع شود.

وي با اشاره به طرح مشکل جايگاه‌داران در مورد اختلاف اندازه‌گيري کنتور تعبيه شده با مقادير اعلام شده از سوي شرکت گاز گفت: در اين راستا، کميته‌اي متشکل از شرکت گاز، شرکت ملي پخش فراورده‌هاي نفتي، نماينده جايگاه‌داران و دفتر فني استانداري، موضوع را بررسي خواهند كرد.

اشرف‌نيا با تاکيد بر حضور بخش خصوصي در رفع نياز شهر تبريز به جايگاه‌هاي سوخت اظهار داشت: با تعامل دستگاه‌هاي ذي‌ربط جهت رفع مشکلات جايگاه‌داران و همچنين خريد تجهيزات مورد نياز توسط بخش خصوصي، نياز اين حوزه مرتفع خواهد شد.

مديرعامل شركت پخش فراورده‌هاي نفتي منطقه آذربايجان شرقي نيز در اين نشست با بيان اين كه هم‌اکنون از مجموع 29 جايگاه موجود در شهر تبريز، 22 جايگاه فعال است، افزود: با توجه به تحريم‌هاي اعمال شده از سوي غرب و عدم واردات تجهيزات لازم و همچنين اتمام سهميه اعطايي دولت به وزارت نفت، طرح راه‌اندازي 50 جايگاه پيش‌بيني شده براي استان، فعلا متوقف شده است.

مراد با تاکيد بر توزيع متناسب جايگاه‌هاي سوخت خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخي نقاط شهر تبريز، جايگاه‌هايي تعبيه شده است که فاقد توجيه اقتصادي بوده و همين امر باعث به حاشيه رفتن جايگاه و بروز مشکلات اقتصادي براي جايگاه‌داران شده است.

وي در عين حال تاکيد کرد: پيگير دريافت جايگاه‌هاي جديد هستيم و در اين راستا، درخواست خود را براي پيش‌بيني 15 جايگاه در شهر تبريز اعلام کرده‌ايم.

مراد اظهار داشت: هم اکنون دو جايگاه در نقاط مختلف شهر تبريز، در حال راه‌اندازي است که تا آخر مرداد ماه به بهره‌برداري خواهد رسيد.

در اين نشست مقرر شد افزايش ميزان کارمزد جايگاه‌داران استان، توسط نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و همچنين استانداري آذربايجان شرقي پيگيري شود.

تقسيط بدهي جايگاه‌داران به شرکت ملي گاز و همچنين هماهنگي با اداره کل امور مالياتي استان جهت تخفيف مالياتي به جايگاه‌داران، از ديگر موضوعات اين نشست بود./س

 

برچسب ها: جایگاه ، سوخت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.