دکتر روحاني با "امامعلي رحمان" ديدار کرد

رئيس جمهور کشورمان با همتاي تاجيک خود ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري،‌دکتر روحاني صبح امروز( يکشنبه) در ديدار امامعلي رحمان رئيس‌جمهور تاجيکستان با وي، روابط ايران با کشورهاي منطقه از جمله تاجيکستان را الگويي براي روابط با ديگر کشورها دانست و گفت: زبان، فرهنگ و تمدن مشترک از جمله زمينه‌هايي است که وحدت، همکاري و توسعه بيش از پيش روابط دوجانبه بين دو ملت را فراهم کرده است.
 
رئيس‌جمهور با اشاره به همکاري‌هاي فرهنگي، علمي، اقتصادي في‌مابين توسعه اينگونه همکاري‌ها در جهت منافع مشترک دو کشور را مهم توصيف کرد.
 
رئيس‌جمهور همچنين مسأله تروريسم، مواد مخدر و حضور نيروهاي بيگانه را از مهمترين مشکلات منطقه دانست و در ادامه همکاري‌هاي کشورهاي منطقه از جمله ايران و تاجيکستان را در ايجاد صلح و ثبات منطقه‌اي مفيد ارزيابي کرد.
 
دکتر روحاني با اشاره به همکاري‌هاي دو کشور در مجامع بين‌المللي از جمله در سازمان شانگهاي اظهار اميدواري کرد که روابط دو کشور در عرصه‌هاي مختلف بيش از پيش توسعه يابد.
 
رئيس‌جمهور ضمن تشکر از دعوت رسمي رئيس‌جمهور تاجيکستان براي سفر به اين کشور، گفت: اميدوارم در فرصت مناسب بتوانم از کشور دوست و برادر تاجيکستان ديدن کنم.
 
"امامعلي رحمان" رئيس‌جمهور تاجيکستان نيز در اين ديدار ضمن تبريک مجدد به رييس‌جمهور کشورمان براي پيروزي در انتخابات رياست جمهوري ديدگاههاي خود را درباره آخرين اوضاع منطقه، بيان کرد.
 
وي با اشاره به همکاري‌هاي دو جانبه ايران و تاجيکستان اظهار اميدواري کرد که مناسبات تهران – دوشنبه در راستاي طرح‌ها و پروژه‌هاي مشترک اقتصادي روز به روز توسعه يابد.
 
امامعلي رحمان پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه‌هاي مختلف را مهم ارزيابي کرد و گفت: کشورهاي غربي نمي‌خواهند ايران و جهانِ اسلام پيشرفته باشند.
 
رئيس‌جمهور تاجيکستان براي شرکت در مراسم تحليف دکتر روحاني که عصر امروز(يکشنبه) در مجلس شوراي اسلامي برگزار مي‌شود به ايران سفر کرده است.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار