"استاد دانشکده خبر" ايجاد فضاي بانشاط و رو به جلو را براي مردم و مسئولان يکي از وظايف رسانه‌ها دانست و گفت: رسانه‌ها در کنار ارائه تصوير واقعي جامعه به مردم بايد توقعات و انتظارات منطقي و قابل اجراي آن‌ها را به صورت کاملا شفاف به مسئولان ارائه دهند.

محمدتقي روغني‌ها در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به وظايف رسانه‌ها و نقش خبرنگاران در شرايط کنوني کشور اظهار داشت: رسانه‌ها مي‌توانند با ارائه تصوير واقعي جامعه براي مردم و مسئولان، به عنوان يک دستگاه اطلاع رسان دوسويه انعکاس دهنده نظرات باشند.
 
وي با تاکيد بر اينکه رسانه‌ها در کنار ارائه تصوير واقعي جامعه به مردم بايد توقعات و انتظارات منطقي و قابل اجراي آن‌ها را به صورت کاملا شفاف به مسئولان ارائه دهند، گفت: ايجاد يک فضاي گفتگو بين صاحب‌نظران و کارشناسان براي روشن شدن مسائل جامعه لازم است و اين فضاي کارشناسي، علمي و منطقي در  بيان ديدگاه‌هاي مختلف مي‌تواند تا حدودي براي مردم و مسئولان مفيد باشد.
 
 اين استاد دانشکده خبر ايجاد فضاي با نشاط و رو به جلو را براي مردم و مسئولان يکي ديگر از وظايف رسانه‌ها دانست و تصريح کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها با پيگيري وعده‌هاي مسئولان در زمان اجراي آن و رساندن نتيجه عملکرد مسئولان به مردم موجب تعهد بيشتر آن‌ها به وعده‌هاي خود خواهند شد.
 
روغني‌ها با اشاره به نقش پوشش‌دهي اخبار و اطلاعات توسط رسانه‌ها  بيان داشت: اين امر نيز مستلزم اشراف کامل خبرنگاران به سوژه‌ها و تسلط آن‌ها بر موضوعات روز جامعه است که تبيين و درک آن مسائل از سوي مردم وظيفه اصلي خبرنگاران است.
 
استاد دانشکده خبر اثرگذاري رسانه‌ها را بر ديدگاه‌هاي مختلف و مطرح در جامعه و سوق‌دهي افکار عمومي را طبيعي دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان کشور هم مي‌توانند سياست‌هاي خود را منطبق با همان جهت‌ها برنامه‌ريزي و اصلاح کرده و  برآن اساس پاسخگو باشند.
 
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار