رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان، گفت: از ابتدای فصل خرید تا 14 مردادماه امسال بیش از 85 هزار تن گندم در مراکز خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان خریداری و ذخیره شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «رسول منصوری»، با اعلام این خبر افزود: این مقدار حدود 8 برابر کل خرید سال پیش بود و در روزهای آتی از کل خرید سال 90 نیز فراتر می‌رود.

وی در خصوص تفکیک خرید شهرستان‌ها، گفت: همان‌طور که انتظار می‌رفت بیش از 50 درصد گندم خریداری شده در شهرستان خدابنده انجام شد و شهرستان‌های ابهر، زنجان و ایجرود در رتبه‌های بعدی هستند.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان، ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم بیش از قیمت‌های بخش خصوصی است و مشاهده می‌شود برخی واسطه‌ها نیز گندم خود را تحویل مراکز دولتی خرید گندم می‌کنند.

منصوری در خصوص قیمت و نحوه‌ی پرداخت بهای گندم کشاورزان، گفت: قیمت ابلاغی جدید از اوایل مرداد در حواله‌های صادره اعمال شده و برای محمولات با کیفیت، به ازای هر کیلوگرم مبلغ 8140 ریال پرداخت شد، طوری‌که حدود 90 درصد گندم خریداری شده با افت صفر درصد به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دغدغه‌ی فعلی این شرکت، پرداخت به موقع بهای گندم کشاورزان است و در خصوص کاهش زمان انتظار پرداخت‌ها، در حال رایزنی و مکاتبه هستیم.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان یادآور شد: کشاورزانی که پیش از این گندم خود را به دولت تحویل داده‌اند، مبلغ 800 ریال به ازای هر کیلوگرم (مابه‌التفاوت قیمت جدید) در روزهای آتی به حساب اعلام شده واریز می‌شود.

منصوری یادآور شد: برای رعایت حال گندم‌کاران مراکز خرید گندم استان به صورت تمام‌وقت و حتی در روزهای تعطیل آماده پذیرش محمولات گندم بوده و شماره تلفن‌های 4254501 و 4253740 آماده پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و شکایات احتمالی است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: غله ، زنجان ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.