سرپرست فرمانداری قصرشیرین از آمادگی این شهرستان برای برگزاری مراسم سالروز ورود آزادگان در مرز خسروی خبر داد و گفت: تمهیدات و مقدمات لازم اتخاذ شده تا این مراسم روز 26 مرداد برگزار شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

یاور محمدی گفت: با استفاده از ظرفیت ادارات این شهرستان و همکاری مطلوب آنها، مراسم باشکوهی عصر روز شنبه هفته آینده (26 مرداد) در مرز خسروی برگزار می شود.


وی با بیان اینکه آزادگی یک ایده، اعتقاد و فرهنگ دینی کلان است که جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط به همه دنیا پیام آزادگی داده است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی انقلابی در سیستم اعتقادی و فرهنگی مردم بوجود آورد و مسیر خوبی برای زندگی مشخص و تعریف کرد.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: آزادگان در دوران اسارت در اسارتگاه های رژیم بعثی شکنجه ها و مصایب زیادی را متحمل شدند چون هدف آنها از تحمل این همه ناملایمتی ها، پایبندی بر سر اصول و ارزش ها و حفظ اعتقادات دینی بود هر چند زبان از توصیف بزرگی آنها قاصر است.

محمدی با بیان اینکه آزادگان را فقط خداوند می شناسد، تاکید کرد: آزادگان فقط خدا را می دیدند لذا باید فرهنگ آزادگی و ارزش های هشت سال دفاع مقدس را به بهترین شکل به نسل کنونی انتقال داده و بشناسانیم.

برگزاری مراسم نمادین ورود آزادگان به کشور، فراخوانی برای حضور آزادگان شهرستان های غرب استان کرمانشاه، تشییع نمادین پیکر شهدای آزاده، برپایی ایستگاه صلواتی و ارایه بسته های فرهنگی به شرکت کنندگان در این مراسم از مصوبات این جلسه بود.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 25 هزار نفر جمعیت دارد که دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق و دارای دو مرز رسمی خسروی و پرویزخان است، اولین گروه آزادگان جنگ تحمیلی روز 26 مرداد سال 68 از طریق مرز خسروی به میهن اسلامی بازگشتند./ب

برچسب ها: کرمانشاه ، سالروز ، ورود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.