با نیم نگاهی به اوضاع رانندگی راکبین موتورسیکلت در قم مشخص می‌شود که ظاهراً‌ قوانین راهنمایی و رانندگی در خصوص ترافیک و عبور و مرور به هیچ عنوان برای موتورسواران تعریف نشده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، استفاده از موتورسیکلت در شهرهای کوچک به دلیل سطح پایین زندگی و توان کم مالی خانواده‌هایی که امکان خرید خودرو را ندارند بسیار متداول و رایج است، اما این وسیله نقلیه در کلانشهرهایی نظیر شهر مقدس قم، علاوه بر اینکه وسیله حمل و نقل خانواده‌ها است، به دلیل وجود مسافت بین محل کار و منزل، ترافیک سنگین خیابان‌ها و همچنین اجرای طرح‌های ترافیکی به وی‍ژه در محدوده‌ مرکزی شهر کاربرد بیشتری پیدا کرده است.

از طرفی شهر مقدس قم با وجود کارخانه‌های عظیم تولید موتورسیکلت به عنوان یکی از قطب‌های این صنعت در کشور مطرح است و همین امر موجب افزایش روزافزون موتورسیکلت‌ها در سطح شهر شده است. همچنین ایجاد روش‌های فروش آسان موتورسیکلت، جوان بودن جمعیت قم و جذابیت‌های ویژه موتورسیکلت، تولید، فروش و استفاده از این وسیله نقلیه را در این شهر با سیر صعودی مواجه کرده و به تبع آن مشکلات و معضلات مربوط به موتورسواران را نیز به همان میزان افزایش داده است./ع

 

برچسب ها: قم ، موتور ، سیکلت ، تصادف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.