مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی از کشف و معدوم‌سازی بیش از 39 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی در طرح تشدید ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، بهزاد زندیه اظهار کرد: در راستای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان با تشکیل 124 اکیپ شیفت کاری در روز و 56 هزار مورد بازدید از مراکز تولید توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان بیش از 39 تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی آلوده از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شد.

وی همچنین اعلام کرد: در پی برخورد با متخلفین و تهدید کنندگان سلامت عمومی جامعه در این طرح و با حکم قضایی 9 واحد اعم از قصابی‌ها، پرکنده فروشی‌ها و مراکز جمع آوری شیر و ... پلمب و پرونده 30 واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی برای صدور رای به مراجع قضایی معرفی شده است.

زندیه ضمن تشکر از تلاش‌های شبانه روزی همکاران اداره کنترل و نظارت بهداشتی گفت: دامپزشکی نقش تعیین‌کننده‌ای در ارتقای سلامت غذایی جامعه دارد و بر همین اساس با هماهنگی‌های صورت گرفته با مراجع قضایی و انتظامی با تهدیدکنندگان سلامت عمومی برخوردهای جدی‌تری صورت خواهد گرفت.

مدیرکل دامپزشکی استان از مردم خواست تا فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مورد تایید دامپزشکی تهیه و در صورت برخورد با موارد متخلف سریعا مراتب را از طریق شماره 1512 جهت رسیدگی به دامپزشکی اطلاع دهند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.