پس از اتمام ماه مبارک رمضان گروه هنرهای محیطی مجدد دست به تولید زدند.

"مجید موثقی" مستندساز در خصوص آغاز فیلمبرداری فاز دوم هنرهای محیطی به خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: خوشبختانه در راستای آغاز فیلمبرداری فاز دوم هنرهای محیطی با اتفاقات خوبی روبرو شدیم، گروه 5 باز یک نمایشگاه بسیار خوبی را تحت عنوان هیروشیما برگزار کرد که توانستیم تصاویر بسیار خوبی را برای نمایش در مستند هنرهای محیطی ضبط کنیم.

وی افزود: مستند هنرهای محیطی نیازمند فضاسازی های متفاوتی است که قدرت انتقال مطالب و جذب مخاطب را داشته باشد که خوشبختانه این نمایشگاه کمک شایانی به پروژه کرد.

موثقی در خصوص چهار فصل بودن این مستند تصریح کرد: لوکیشن های متفاوتی چون کویر، طبیعت، دریا، شلوغی های شهر را برای این مستند در نظر گرفتیم تا فضاهای متفاوت را همراه با آلودگی های صوتی و آرامشی طبیعت را در کنار هم برای مخاطبان به تصویر بکشیم و فضاهایی را که مدت ها است انسان از آن دور شده را مجدد برای او یادآوری کنیم.

وی ادامه داد: ساخت مستند علاوه بر تأثیرگذاری بیش از حدش سختی های بسیاری دارد که اگر حمایت مسئولان را درپی نداشته باشد به طور حتم به فراموشی سپرده خواهد شد.

موثقی با اشاره به زمان فیلمبرداری، در خصوص تدوین اثر هم عنوان کرد: فیلمبرداری هنرهای محیطی تا پایان تابستان به اتمام می رسد و پس از آن برای تدوین آن به آلمان سفر خواهم کرد و تا زمانی که اثر از لحاظ صدا و چینش تصاویر به درستی مونتاژ نشود تأثیر خود را بر مخاطب نخواهد گذاشت و چون کشور آلمان از مونتاژهای خوبی برخوردار است ترجیح دادم کار آنجا باشد.

وی در خصوص سفرش به آمریکا بیان کرد: یکی از اعضای 5 باز در آمریکا زندگی می کند و برای ضبط تصاویر باید سفری هم به آمریکا داشته باشم اما در صورت محیا نشدن این سفر تصاویر مستند ارسالی از خانم زمردیان برایمان به کار افزوده خواهد شد.

موثقی درخصوص اکران این مستند درسال 2014 خاطرنشان کرد: مستند محیطی درسال 2014 میلادی آماده اکران خواهد بود و تصمیم دارم آن را در جشنواره های داخلی و خارجی چون سینما مستند حقیقت، سی و دومین جشنواره فجر، جشنواره های خارجی در برلین، فرانسه، مسکو به نمایش درآورم و تمامی انیها بستگی به سیاست هایی دارد که در آن زمان اعمال شده باشد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار