رئيس هيات مديره اتحاديه مرغ تخم گذار استان تهران از کاهش قيمت نهاده هاي دامي در پي اعلام تخصيص ارز مرجع به کالاهاي اساسي خبر داد.

ناصر نبي پور در گفتگو با خبرنگاراقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: هنوز نهاده اي به دست توليد کننده ها نرسيده اما با اعلام خبر تخصيص ارز مرجع به کالاهاي اساسي قيمت نهاده ها در بازار آزاد حدود 20 درصد کاهش يافته است.


وي با اشاره به اين که روز گذشته دولت اعلام کرده تعلق ارز مرجع بر توليد کننده ها منوط بر عرضه تخم مرغ به قيمت شانه اي 7500 تومان است اظهار داشت: با توجه به اين که 27 درصد توليد کل کشور در استان تهران است ما امادگي داريم همه توليدمان را در اختيار دولت گذاشته و در ميادين شهر عرضه کنيم.


نبي پور اضافه کرد: البته دولت بايد همه توليد ما و نه بخشي از آن را خريداري کند.


وي همچنين با بيان اينکه نهاده هاي موجود در بازار همگي با ارز 1226 وارد شده اند تصريح کرد: دولت بايد با واردکننده ها به دليل اين گراني ها برخورد کند.


نبي پور ادامه داد: در صورتي که ارز مرجع به کالاهاي اساسي تعلق نمي گرفت حدود 40 درصد از گونه هاي طيور به کشتارگاه فرستاده مي شد.


وي با اشاره به اينکه فرستادن طيور به کشتارگاه عامل گراني قيمت تخم مرغ است، افزود: در حال حاضر قيمت تخم مرغ 100 تومان افزايش يافته و بين 3640 تا 3970 تومان عرضه مي شود.


به گفته نبي پور قيمت ذرت و سويا در حال حاضر به ترتيب حدود 900 و 1400 تومان است.
انتهاي پيام/

برچسب ها: تولید ، گرانی ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار