رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، درباره موضوع منع انتخاب شهردار برای بیش از یک دوره متوالی در یک شهر، گفت: هیچ منع قانونی در رابطه با حضور شهردار برای بیش از یک دوره متوالی وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛امیر خجسته تصریح کرد: در خصوص تبصره بند 1 ماده 35 قانون شوراها مصوب 1369 دو سوال جدی مطرح است، اول اینکه آیا ماده 35 قانون مصوب سال 69 با قانون 1375 لغو شده یا باقی است؟
 نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دوم اینکه در صورت ابقا، آیا حکم مقرر در تبصره به معنای این است که شورا نمی‌تواند شهردار را برای بیشتر از یک دوره متوالی مجددا انتخاب نماید؟  به نظر می‌رسد که نظر فوق صحیح نباشد، زیرا حکم تبصره بند یک ماده 35 مصوب 69 ملغی شده است، در بند 1 ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور مهمترین وظیفه شورا انتخاب شهردار برای یک دوره چهار ساله ذکر شده است، لذا موضوع تبصره ماده 35 که انتخاب شهردار توسط شوراست، خود به‌خود لغو شده است.
 وی افزود: در ماده 71 نحوه اقدام شورا چنین معین شده است، در بند 1 ماده 71 بر انتخاب شهردار برای مدت چهار سال تاکید شده و در تبصره 1 آمده است شورای شهر موظف است بلافاصله پس از رسمیت یافتن نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط اقدام نماید./س
برچسب ها: انتخاب ، شهردار ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.