بر اساس نظر خانه‌ملتي‌ها؛

آراي شعب بدوي تعزيرات در خصوص قاچاق كالا با ارزش كمتر از بيست ميليون ريال قطعي است

با تصويب نمايندگان آراي شعب بدوي تعزيرات در مورد قاچاق كالا و ارز كه ارزش آن‌ها كمتر از بيست ميليون ريال باشد، قطعي است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران نمايندگان در جلسه علني امروز(سه‌شنبه) و در ادامه رسيدگي به گزارش كميسيون اقتصادي و دارايي درباره لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز اعاده شده از شوراي نگهبان، ماده 45 اين لايحه را تصويب كردند.   
 
اين ماده تصريح مي‌كند: آراي شعب بدوی تعزیرات در مورد قاچاق کالا و ارز که ارزش آنها کمتر از بیست میلیون (20/000/000) ریال باشد، قطعی است. در سایر موارد آراي شعب ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ با درخواست محکوم علیه قابل تجدید نظرخواهی است.
 
تبصره 1- جهات تجدیدنظرخواهی در شعب تعزیرات حکومتی مطابق قانون آئین دادرسی کیفری است.
 
تبصره 2- آراي صادره از شعب تعزیرات حکومتی در مورد پرونده‌های قاچاق کالا و ارز قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضائی نیست.
 
تبصره 3- آراي صادره از شعب بدوی تعزیرات حکومتی و دادگاه انقلاب در صورتیکه مبنی بر برائت متهم باشد، ظرف بیست روز از تاریخ ابلاغ و پس از درخواست سازمان مامور وصول درآمدهای دولت یا ستاد و یا عنداللزوم سازمان کاشف، قابل تجدیدنظرخواهی است.

پرونده حسب مورد از سوی رئیس سازمان تعزیرات حکومتی یا رئیس کل دادگستری استان برای رسیدگی مجدد به یکی از شعب تجدیدنظر مربوطه ارجاع می‌شود.

رای شعبه تجدیدنظر قطعی و لازم‌الاجرا است.
 
در سطر سوم تبصره 3 ماده 45 به جاي عبارت سازمان مامور عبارت دادستان يا دادگاه مامور جايگزين مي‌شود.   
 
بر اساس اين گزارش اين ماده از مجموع 210 نماينده حاضر با 134 راي موافق، 1 راي مخالف و 7 راي ممتنع به تصويب رسيد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، شعب ، بدوی ، تعزیرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار