حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور از ابتداي سال آبی جاري (مهرماه 91) تاكنون، در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته پنج درصد افزايش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم اکنون 21 ميليارد و 500 ميليون مترمکعب به ثبت رسیده است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل پنج درصد افزايش نشان می دهد.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته، حدود 20 ميليارد و 400 ميليون مترمكعب گزارش شده بود.

براساس این گزارش، حجم آب ورودي به مخازن سدهای کشور نيز از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 91) تاكنون، با اندکی تغییر در مقایسه با سال آبی گذشته به 33 ميليارد و 800 ميليون مترمکعب رسیده است.

این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته 34 ميليارد و 300 ميليون مترمکعب گزارش شده بود.

حجم آب ورودي به مخازن سدهای کشور از ابتداي سال آبی جاري (مهرماه 91) تاكنون، در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته يك درصد كاهش یافته است.

میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتداي سال آبي جاري (مهرماه 91) تاكنون، 30 ميليارد و 300 ميليون مترمکعب گزارش شده است در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبي گذشته، به ميزان 32 ميليارد و 100 ميليون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجي از سدهاي كشور در مقايسه با مدت مشابه سال آبي گذشته، شش درصد كاهش نشان مي دهد.

هم اکنون 44.8 درصد از حجم مخازن سدهای کشور از آب پر بوده ضمن آنکه مجموع ظرفيت مخازن سدهاي كشور در زمان كنوني 47 ميليارد مترمكعب گزارش شده است.

**كاهش 16 درصدي حجم آب موجود در مخزن سد زاينده رود

حجم آب ورودي به مخزن سد زاينده رود نیز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به یک میلیارد و 24.3 میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته 19 درصد بيشتر است.

حجم کنونی آب موجود در مخزن سد زاينده رود با 16 درصد كاهش در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، به 208 میلیون مترمکعب رسیده است.

این میزان در زمان مشابه سال آبی گذشته 246 میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

حجم آب ورودي به مخزن سد زاينده رود نیز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به یک میلیارد و 24.3 میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته 19 درصد بيشتر است.

حجم آب ورودی به مخزن سد زاينده رود در زمان مشابه سال آبی گذشته افزون بر 861 میلیون مترمکعب ثبت شده بود.

همچنین در زمان کنونی 16 درصد حجم مخزن سد زاينده رود از آب پر شده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: آب ، سد ، مخزن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار