قاضی دادسرای ناحیه 6 گفت: وزير دادگستري تعامل بين سه قوه مجريه، قضاييه و مقننه را برعهده دارد، بنابراین براي پيگيري مسايل قضايي در صحن مجلس و طرح لوايح، پيشنهادها و آيين‌نامه‌هاي قضايي باید اختیارات "مبسوط الید " داشته باشد.

"عباس برزگر" قاضی دادسرای ناحیه 6 در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به افزایش اختیارات وزیر دادگستری اظهار داشت: وزير دادگستري رابط بين قوه مجريه و قضاييه است و به همین منظور و براي  پيگيري مسايل قضايي در صحن مجلس و طرح لوايح، پيشنهادها و آيين‌نامه‌هاي قضايي باید  اختیارات "مبسوط الید " داشته باشد.

وی ادامه داد: وزير دادگستري تعامل بين سه قوه مجريه، قضاييه و مقننه را برعهده دارد، بنابراین بايد محدوده کاري وی به روشني تعريف شود تا وی در راستاي حل  مشکلات قوه قضاييه با دست بازتری عمل کند.

قاضی دادسرای ناحیه 6 در پایان خاطرنشان کرد: بیان تعریف روشن از وظایف وزیر دادگستری در یک چهارچوب مشخص، وی را در روشن كردن زواياي مختلف و پاسخگويي به سوالات نمايندگان مجلس تواناتر می‌کند.

گفتني است، طرح افزايش اختيارات "وزير دادگستري" پس از مطرح شدن از سوي كميسيون قضايي مجلس هفتم، بار ديگر در مجلس نهم كليد خورده است كه بر اساس اصل 160 قانون اساسی اختیارات وزیر دادگستری و موضوع جدا شدن بخش‌های اجرایی قوه قضاییه از سوی این وزارتخانه پیشنهاد شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار