دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: تشکیلات اداری حوزوی نباید وسیع‌تر از میزان کنونی شود و باید به توسعه فعلی بسنده کرد و از این پس به کیفیت امور توجه شود تا مدرس، طلبه و مبلغ خوب تربیت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله رضا استادی در اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد با بیان اینکه مدیریت در حوزه نباید با مادیات گره بخورد اظهار کرد: اگر حوزه‌ها خود را اصلاح کنند و با ایمان به جلو بروند می‌توانند با سایر مراکز هم رقابت کنند.

وی افزود: مدیران حوزوی باید رنگ خدایی به کار خود بزنند و تمام تلاششان باید اتکا به عنایات حق تعالی و توسل به اهل بیت(ع) باشند؛ نمی‌توان روحانی بود و مادیات را هم ملاک قرار دارد زیرا در این صورت دچار نفاق می‌شویم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مشی مدیران و اساتید تاثیر فراوانی بر روی طلاب دارد گفت: شیوه زندگی و تدریس اساتید و نحوه مدیریت مدیران باید به گونه‌ای باشد که طلاب نحوه صحیح زندگی طلبگی را بیاموزند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: به جای احداث مدارس جدید می‌توان کمبودها و نیازهای مدارس کنونی را برطرف کرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به نظرات امام خمینی(ره) و نیز مراجع تقلید مبنی بر ساده‌زیستی طلاب و روحانیون گفت: اساتید و مدیران باید ساده‌زیست باشند تا بتوانند بر طلاب تاثیر بگذارند./س

برچسب ها: قم ، پرهیز ، گسترش ، تشکیل ، اداری ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.