رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: هر عملی که دشمن را عصبانی کند و بغض کفار را برانگیزاند عمل صالح است.



به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام محسن قرائتی شامگاه یکشنبه پس از نماز مغرب در مصلای شهر بروجرد در میان سیل عظیم عاشقان اندیشه های قرآن و نماز این شهرستان اظهار داشت: هر عملی که دشمن را عصبانی کند و بغض الکفار شکل گیرد عمل صالح است حال این عمل می تواند شرکت در انتخابات یا ساخت موشک توسط سپاه پاسداران باشد.

وی افزود: هر پیشرفت علمی، فرهنگی، هنری و... که در کشور رخ می دهد اگر دشمن را ناراحت کند عمل صالح است ضمن آنکه این پیشرفتها موجبات سعادت بشریت را فراهم می کند.

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: در آینده حکومت جهانی به دست انسانهای صالح دایر خواهد شد که همان یاران امام زمان(عج) هستند و ما در نماز به این افراد صالح سلام می فرستیم.

وی افزود: لذا با توجه به اینکه اقامه نماز به صورت جماعت دشمن را ناراحت می کند، این عمل نیز یک عمل صالح است.

مفسر برجسته قرآن نیز در ادامه سخنان خود به ابعاد حقوقی مردان و زنان از دیدگاه اسلام پرداخت و چگونگی عدالت را در این حوزه از دیدگاه قرآنی تفسیر کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یک زمانی در بروجرد و کاشان علمای بزرگ و زیادی وجود داشتند اما متاسفانه امروزه حوزه علمیه بروجرد تنها 350نفر طلبه دارد.

حجت الاسلام قرائتی افزود: این در حالی است که بروجرد این ظرفیت را دارد که بیش از هزار نفر طلبه داشته باشد که می توان پیش بینی کرد که از این تعداد 20 نفر همچون شهید مطهری متولد شود و یک نفر نیز همچون آیت الله العظمی بروجردی (قدس سره) به جهان اسلام هدیه شود که بتواند دنیا را تکان دهد.

وی ادامه داد: اکثر مراجع تقلید شاگردان آیت الله العظمی بروجردی بوده اند و آیت الله بروجردی خود شاگرد امام صادق(ع) است و همان طور که واضح است بخش اعظم دین ما از امام صادق (ع) و امام باقر(ع) است.

حجت الاسلام قرائتی افزود: نماز دارای اسرار زیادی است به طوری که امام صادق (ع) می فرماید اسرار کعبه تمام شدنی نیست این در حالی است که کعبه تنها قبله نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکوم کردن اقدامات وهابیون اظهار داشت: وهابیان از منحرف ترین افراد زمین هستند که توان تحلیل مسائل پیش افتاده را هم ندارند.

وی ادامه داد: بارها علمای بزرگ ایران خواستار مناظره زنده با برجستگان و صاحب نظران وهابی بوده اند تا بر همگان واقعیت ها روشن شود اما تا کنون پذیرشی مشاهده نشده است.

حجت الاسلام قرائتی مفسر برجسته قرآن و مبلغ نماز در ادامه سخنان خود افزود: نمازهای جماعت را هرچه با شکوه تر برگزار کنید و بهترین لباسهای خود را برای اقامه نماز بر تن کرده و پاک و آراسته در مساجد حضور پیدا کنید و جوانان افراد سالخورده را در برگزاری نماز جماعت همراهی کنند.

وی تصریح کرد: انتظار است بازاریان و مردم در هنگام شنیدن اذان برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن اقامه نماز در مساجد حضور یابند چرا که شاخصه ی مهم شهر اسلامی را می توان از عکس العمل مردم یک شهر در هنگام شنیدن اذان مشاهده کرد.

حجت الاسلام قرائتی گفت: امام صادق(ع) می فرمایند قدر نماز را کسی می داند که پیش از اذان وضو داشته باشد پس چه زیباست که مردم با عملشان قدردان نماز باشند.

بنابر این گزارش حجت الاسلام قرائتی مفسر برجسته قرآن و مبلغ نماز در پایان مراسم در میان سیل عظیم مردم بروجرد مراسم را ترک کرد./ش

برچسب ها: رئیس ، ستاد ، اقامه ، نماز ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.