مدیر جهاد کشاورزی زرندیه با اشاره به درخواست‌های مبنی بر افزایش سطح باغات پسته به جهادکشاورزی از تولید سالانه 12 هزار تن پسته ظرف سه سال آینده در این شهرستان خبر داد.

قره ‌بیگلو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک افزود: شهرستان زرندیه یکی از قطب‌های مهم تولید پسته در کشور است که هر ساله حجم قابل توجهی پسته تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌کند.

وی بیان داشت: پسته تولیدی در شهرستان زرندیه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و در سطح بازارهای جهانی به عنوان یک محصول با کیفیت شناخته می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان زرندیه با بیان اینکه در حال حاضر هفت هزار و 400 هکتار باغ پسته در این شهرستان وجود دارد، ادامه داد: از مجموع باغات زرندیه پنج هزار و 300 هکتار بارده هستند که سالانه 10 هزار تن پسته از این باغات برداشت می‌شود.

قره‌بیگلو اضافه کرد: میانگین تولید پسته خشک در هکتار از باغات زرندیه یک هزار و 950 کیلوگرم حدود دو برابر میانگین کشوری است.

وی از برنامه‌ریزی به منظور افزایش سطح باغات زرندیه خبر داد و گفت: در حال حاضر درخواست‌هایی مبنی بر افزایش سطح باغات پسته به جهاد ارائه شده که با افزایش سطح باغات ظرف چند سال آینده میزان تولید پسته این شهرستان به 12 هزار تن افزایش خواهد یافت.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان زرندیه یکی از چالش‌های پیش‌رو در زمینه توسعه باغات را کمبود منابع آب عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از روش‌های آبیاری نوین نقش موثری در توسعه باغات پسته دارد که باغداران می‌توانند با به کارگیری این روش‌ها نسبت به توسعه باغات خود اقدام کنند.

به گفته وی هم اکنون حدود 500 هکتار از باغات پسته این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

قره‌بیگلو با بیان اینکه ارقام کله‌قوچی، اکبری، احمد آقایی و فندقی مهم‌ترین ارقام پسته تولیدی در زرندیه است، بیان کرد: به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی، کشت محصول پسته در این شهرستان مورد استقبال بالای باغداران قرار گرفته است./س

برچسب ها: پسته ، زرندیه ، زراعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.