رييس هيات مديره تعاوني توليدكنندگان پسته استان مركزي گفت: پسته ارگانيك زرنديه در جشنواره محصولات طبيعي مورد استقبال قرار گرفت .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، باراني افزود: ششمين جشنواره محصولات ارگانيك و طبيعي كشور از ۱۶ تا ۲۲ شهريورماه داير است و ۱۴۰ شركت در آن محصولات ارگانيك و طبيعي خود را عرضه كرده اند.
وي بيان كرد: هم اكنون ۲۰۰ هكتار باغ پسته در دشت سلطان احمدلو شهرستان زرنديه با نظارت ويژه به صورت ارگانيك وجود دارد كه كشورهاي اروپايي متقاضيان خريد محصولات آن هستند.
باراني ادامه داد: با توجه به استقبال مطلوب از پسته ارگانيك اين منطقه ۲۰۰ هكتار ديگر از باغات پسته اين شهرستان براي ارگانيك شدن تحت نظارت و بازرسي كارشناسان اروپايي قرار گرفته اند.
وي اظهار كرد: تبديل اين باغات به ارگانيك در يك دوره زماني پنج ساله در مراحل مختلف و با فراهم شدن شرايط خاص امكان پذير است.
رييس هيات مديره تعاوني توليدكنندگان پسته استان مركزي گفت: در توليد محصولات ارگانيك از سموم شيميايي استفاده نمي شود و اين امر منجر به توليد محصولات كشاورزي سالم، با كيفيت و توام با افزايش ارزش محصول مي شود.
باراني بيان كرد: با وجود برخي مشكلات همچنان پسته به عنوان محصولي ارزآور، يكي از مهمترين كالاهاي جايگزين نفت است و مي توان با توجه بيشتر به اين صنعت سودآوري پسته ايران را به چند برابر افزايش داد.
وي افزود: شهرستان زرنديه آب و هواي مناسب پرورش پسته را دارد و مشكل سرمازدگي و گرما زدگي در اين منطقه وجود ندارد.
وي مسافت كم زرنديه با فرودگاه امام خميني(ره) و سرعت در انتقال محصول پسته به فرودگاه و صادرات آن را از جمله مزيت هاي پسته در اين شهرستان عنوان كرد.
شهرستان زرنديه در فاصله ۸۰ كيلومتر تهران واقع شده و داراي حدود هفت هزار و ۴۰۰ هكتار باغ پسته است.
ششمين جشنواره محصولات كشاورزي ارگانيك و طبيعي كشور از ساعت ۹ تا ۲۱ در مكان نمايشگاه‌هاي تخصصي شهرداري تهران واقع در بوستان گفت‌ و گو پذيراي عموم مردم است.
جنب اين نمايشگاه تخصصي، كارگاه آموزشي ششمين جشنواره محصولات كشاورزي ارگانيك و طبيعي برگزار مي شود./س
برچسب ها: پسته ، ارگانیک ، زرندیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.