"جهانگير الماسي" از "علي جنتي" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي براي بازگشايي "خانه سينما" تشكر و قدرداني كرد.

"جهانگير الماسي" در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، ضمن تبريك روز سينما به سينماگران و مردم در خصوص آينده سينما گفت: به مناسبت روز سينما دو اتفاق مبارك رخ داد، يكي محفل ديدار پيشكسوتان هنرمند به همت معاونت هنري فرهنگ و ارشاد به منظور تجديد خاطره با دوستان قديمي و ديگري بازگشايي "خانه سينما" است.



وي ادامه داد: از وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رياست سازمان سينمايي و معاون هنري سه تدبير فرهنگي و هنري بابت فراهم كردن شرايط بازگشايي "خانه‌ سينما" قدرداني مي‌كنم كه يك عقده يا حقه و يا وزنه‌ي سنگيني را از دوش دولت برداشتند.

"الماسي" عنوان كرد: اين اتفاق نشان مي‌دهد كه اين گروه سمت و سوي گروه خاصي را نگرفتند و اين يعني وحدت و فراهم كردن اخلاق براي دوستي، يكپارچگي و اتحاد ميان هنرمندان است.

وي با اشاره به آزادي سليقه ميان مديران سينمايي افزود: هر كس مي‌تواند ديدگاه سياسي خودش را داشته باشد اما در صنف و يا محيط كاري طرف منافع همه را بگيرد.

"الماسي" اظهار داشت: گرامي مي‌دارم از اينكه بازگشايي "خانه سينما" مقارن با روز سينما شد تا مردم و دنيا بدانند كه فرزندانشان با وجود ديدگاه‌هاي مختلف فرهنگي، سياسي و اجتماعي فعاليت صنفي يكپارچه در سينما دارند و مي‌توانند يكديگر را تحمل و يا حتي كمك كنند.

وي در خصوص انتخاباتي بودن هيئت مديره "خانه سينما" بيان كرد: زمانيكه يك گروه كنار هم قرار مي‌گيرند و يا زمانيكه وزنه‌اي در ترازوي عدالت به سمت هيچ گروهي سنگيني نمي‌كند مديريت "خانه سينما" توسط هر كسي فرقي نمي‌كند، وي نماينده بقيه محسوب مي‌شود.

"الماسي" ادامه داد: بايد فرهنگ اجتماعي را ياد بگيريم كه در كارهاي اينچنيني در صنوف بيشتر به منافع همه گروه‌ها توجه كنيم و من آينده خوبي به جهت رهايي از فرقه‌اي بودن پيش بيني مي‌كنم.

وي با ابراز اميدواري نسبت به آينده سينما اظهار داشت: آينده سينما به مديران سينمايي مربوط نيست بلكه سينما را سينماگران با توليدات خود مي‌سازند و مديران نگهبان توليد‌هاي فيلمسازان هستند چرا كه خلوص توليدات اسباب فرهنگسازي را فراهم مي‌كند.

"الماسي" خاطر نشان كرد: يك مديريت هوشمند جريان فكري را شناسايي مي‌كند، سينماي ما صنف كاري، رسانه‌اي، هنري و صنعتي است و مقارن نبودن هر يك از آنها به معني افت ساير بخش‌ها است و من با توجه به رعايت اين نكات به مديريت فرهنگي خوش‌بين هستم./ص

براي اطلاع از اخبار "بازگشايي خانه سينما" و "نشست خبري امروز خانه سينما" اينجا را كليك كنيد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.