هشتمين جشنواره سراسري ادبيات كودك و نوجوان رضوي همزمان با دهه كرامت در مجتمع لاله شهركرد، به كار خود پايان داد.

در آيين اختتاميه اين جشنواره كه با حضور شاعران و نويسندگان برتر برگزار شد، از پديد آورگان شعر، داستان و قطعه ادبي در سه رده سني تجليل شد.
در بخش شعر كودك اين جشنواره ياسمين شفيعي از تهران، سايه گل سادات افضلي از شهركرد و سارا بهمني از آران و بيدگل اصفهان رتبه هاي برتر را كسب كردند.
در بخش داستان كودك با موضوع رضوي، ليلا اصغريان از جويبار مازندران ، فاطمه گاييني از قم و محمد صدرا خيبر از تهران مقام هاي برتر را به دست آوردند.
داوران اين جشنواره در بخش قطعه ادبي آيدا مسرت از اردبيل، فرناز بابادي از بروجن و نسترن علي خياوي از مشكين شهر را حايز رتبه هاي برتر معرفي كردند.
در بخش شعر رضوي، گروه سني نوجوانان ستاره رفيعيان از انزلي اول شد، صدف ودودي از آستارا و سودابه خير خواه از اردبيل رتبه هاي دوم و سوم را از آن خود كردند.
در بخش داستان اين گروه سني، بهاره شجاعي مهر از دورود اول شد، سارا ستوده و معصومه رسولي از اردبيل به ترتیب دوم و سوم شدند.
همچنين در بخش قطعه ادبي رده سني نوجوانان، سيده فرحناز هاشمي از تكاب، راضيه طهماسبي از رامسر و سيد امير حسين طهماسبي از ابركوه به عنوان رتبه هاي برتر معرفي شدند.
در بخش شعر رده سني بزرگسال اين جشنواره نيز فائزه زرفشان از يزد رتبه نخست را كسب كرد و پري ناز ستوده از اردبيل و سميرا سعادتمند از شيروان رتبه هاي دوم و سوم را از آن خود كردند.
همچنين در بخش داستان نيز ابراهيم باقري از مازندران اول شد، طيبه شجاعي از كرمان به مقام دوم رسيد و گاليا توانگر از تهران سوم شد.
در بخش قطعه ادبي جشنواره ادبيات رضوي نيز هانيه غنيمي از رامسر اول شد و طيبه سيدي از مشهد و شكوفه فتاحي رتبه هاي دوم و سوم را به دست آوردند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان چهارمحال و بختياري گفت: از بين يك هزار و ۱۲۹  اثر رسيده به اين جشنواره ۳۶ اثر در رشته هاي شعر، قطعه ي ادبي و داستان برتر معرفي شد.
حسين گنجي افزود: بابك نيك طلب، انيسه موسويان و اكرم كشايي آثار اين جشنواره را در دو كارگاه تخصصي مورد ارزيابي و نقد قرار دادند.
به گفته وي، اشاعه و ترويج فرهنگ منور رضوي و گسترش فعاليت هاي فرهنگي ـ مذهبي مرتبط با سيره ائمه معصومين(ع) به ويژه امام رضا(ع) از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره است.
گنجی اظهار داشت: همچنين ارج نهادن به توليدكنندگان و پديدآورندگان آثار برتر فرهنگي هنري در زمينه سيره، شخصيت و معارف امام رضا(ع) و كمك به انتشار گسترده تر اين آثار از ديگراهداف برپايي اين جشنواره است.
جشنواره ملي فرهنگي، هنري امام رضا(ع) هر ساله در دهه كرامت با موضوع هاي مختلف در استان ‏هاي كشور برگزار مي شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.