شهناز روستایی گفت: نمایش "زال و رودابه" با تلفیق گونه های مختلف نمایش آیینی سنتی، برای شرکت در شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی سنتی آماده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ايران تئاتر، نویسنده و کارگردان نمایش "زال و رودابه"، که با این نمایش در بخش صحنه ای شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی سنتی شرکت دارد، در گفت و گو با سایت ایران تئاتر با اشاره به اینکه این نمایش با استفاده از تکنیک های نقالی، پرده خوانی، سیاه بازی و اشتلم خوانی تعزیه آماده اجرا شده، اظهار کرد: در این نمایش مرجان صادقی نائینی و سارا عباسپور 19 نقش را بازی می کنند؛ به همین دلیل برای جذابیت نمایش، سبک های مختلف نمایش ایرانی را تلفیق کردم تا به نوعی رنگ آمیزی صورت گرفته باشد و تماشاگر ارتباط مطلوب تری با اثر برقرار کند.

روستایی در ادامه خاطرنشان کرد: نخستین کار نمایشی من متشکل از 15 بازیگر بود که جمع کردن آن ها دور هم کار سختی بود، به همین دلیل در دومین نمایشم از چهار بازیگر استفاده کردم که 16 نقش را بازی می کردند و اکنون به دو بازیگر اکتفا کردم تا 19 نقش را ایفا کنند.

نویسنده و کارگردان نمایش "زال و رودابه" در خصوص قصه نمایش تشریح کرد: این نمایشنامه را بر اساس قصه "زال و رودابه" شاهنامه فردوسی نوشته ام و با توجه به اینکه صرفا مسئله عشق بین زال و رودابه برایم مطرح نبود، حذف و اضافاتی در قصه به وجود آوردم؛ به گونه ای که داستان تازه ای شکل گرفت.

در این نمایش، سارا چیت زن طراح لباس، الهام آقامیرزا طراح حرکت، نگار بقراطی دستیار کارگردان، شیوا جباری خطب طراح پوستر و بروشور، سوگل ساربان آهنگساز و نوازنده تار، تمبک و سنتور نمایش است.

نمایش "زال و رودابه"، به نویسندگی و کارگردانی شهناز روستایی، از کرج پنجشنبه، 28 شهریورماه، در دو نوبت 16 و 18:30 در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر اجرا می شود.

گفتنی است، شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی سنتی، به دبیری داوود فتحعلی بیگی، از 24 تا 30 شهریورماه برگزار خواهد شد./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار