دبیر واحد آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: براي اتحاد سياسي، جلسات مشترک با همه تشکل‌ها در زمینه اتحاد آموزشی و اعتقادی در زمينه آموزش در نظر داريم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل شفیعی با بيان اينکه اگر نگاهی به سابقه جامعه اسلامی داشته باشیم متوجه می‌شویم که فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی بدون توجه به عقبه آموزشی و اعتقادی امکان‌پذیر نخواهد بود اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده که واحد آموزش اتحادیه جامعه اسلامی برنامه‌ریزی جدیدی انجام دهد، بحث آموزشی در دفاتر جامعه اسلامی تقویت شود و دفاتر قوی به سطح جنبش دانشجویی معرفی شوند.

وی افزود:  در گذشته بحثی به نام تخصص در کنار تعهد مطرح بود اما در حال حاضرايجاد به دنبال طبقه‌اي جديد در طبقات متوسط شهری هستيم.

دبیر واحد آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه تصريح کرد: دو خصوصيتي که بايد طبقه جديد دارا باشد اين است که نیروها در کارها عالم و پس از آن مجاهد باشند که البته شايد این موضوع هم عرض با تعهد و تخصص گذشته نیروها باشد اما در برنامه جدید به دنبال این هستیم که زیر چتر یک برنامه یک ساله بر همین اساس به صورت جدی به مقوله سبک زندگی نیز بپردازیم.

شفيعي مطرح کرد: ما نیاز به کارهای موضوعی و محتوایی داریم و بر این اساس مواردی را دسته‌بندی کرده‌ایم و در بحث تشکیلاتی و استفاده از فرمایشات و تجربیات اساتید حوزه و دانشگاه، به دنبال استفاده از افرادی هستیم که رهبری در صحبت‌هایشان برای شناسایی آنها کد می‌دهند که از جمله آنها آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله جوادی آملی هستند.

وی با اشاره به شبهات قابل مطرح درباره عملکرد روشنفکران در دولت گذشته عنوان کرد: در بحث اعتقادی نیز در سابقه‌ای که از سر کار آمدن هشت ساله روشنفکران در دولت شاهد بودیم شبهاتی وجود دارد که باید در دوره جدید این شبهات بررسی شوند.

دبیر واحد آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه اضافه کرد: درباره علم ‌پژوهی و اقتصاد نیز فرمایشات رهبری مدنظر واحد آموزشی قرار می‌گیرد و اينکه اعتدال با توجه به منابع اسلامي همخواني داشته باشد برنامه داريم. 

شفيعي تصريح کرد: مسأله مهم ديگري که قابل توجه است، پیگیری بحث همایش‌های آموزشی گفتمانی بوده که به علاوه همایش‌های منظومه فکری برای ورودی‌های جدید هر دفتر اقدامي را در دستور کار خود دارد.

دبیر واحد آموزش اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطرنشان کرد: براي اتحاد سياسي، جلسات مشترک با همه تشکل‌ها در زمینه اتحاد آموزشی و اعتقادی در زمينه آموزش در نظر داريم.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار