با توجه به تخصیص ارز به موقع از سوی بانک مرکزی و تسهیل در امور گمرک امیدواریم 6 ماهه دوم امسال کمبودهای دارویی کاهش چشمگیری داشته باشد.

دکتر شهاب الدین جنیدی دبیر انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در بحث تامین دارو و وجود اقلام مورد نیاز بیماران باید به نکات زیادی توجه داشت گفت: فعالیت های امروز مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو حداقل با بازده زمانی 3 ماهه به ثمر می نشیند و با توجه به تلاش های انجام شده امید است طی 6 ماهه دوم سال تمام بیماران برای دستیابی به داروی مورد نیاز خود مشکلات کمتری داشته باشند.

وی افزود: در مورد عمده نسخ بیماران درصد بسیار زیادی از مراجعان به داروخانه ها بدون هیچ کم و کاستی داروهای مورد نیاز خود را دریافت و فرایند نسخه پیچی بدون مشکل خاصی برای آنها انجام می شود.

وی با اشاره به نگرانی برخی از بیماران در خصوص تهیه اقلام دارویی اظهار داشت: برخی از اطباء اصرار خاصی برای تهیه برندهای خاص دارویی دارند که ممکن است در خصوص برخی داروها تحت نام برندهای مختلف تجاری کمبودهایی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: با وجود برندهای مشابه از کارخانه جات داخلی و خارجی می توان این کمبودهای موقتی را با مشورت پزشک معالج و دکتر داروساز مرتفع نمود./ع2

برچسب ها: دارو ، برند ، اقلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار