با بازنشستگی اعضای سابق و تشکیل شورای مدیریت خانه سینما با اعضای جدید همه مسائل این نهاد خبر ساز زیرورو خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران،‌تا یک روز دیگر با برگزاری مجمع عمومی خانه سینما در 15 مهر ماه اعضای جدید این نهاد مشخص خواهند شد و با توجه به اعلام بازنشستگی "فرهاد توحیدی" منتظر این هستیم که اعضای جدید با چه نوع طیفی حضور خواهند داشت و ماک خود را بر چه معیاری مد نظر قرار می دهند.

امیدواریم با برگزاری این جلسه تمام اختلافات و کشمکش های سینمایی به پایان برسد.

البته در این چند روز بیانیه ها، صحبت ها و بحث های بسیاری در رسانه ها با موضوعات مختلف تحت عنوان حرف و حدیث های بی اساس و یا در اندازه ایجاد تنش میان سینماگران به گوش می رسید که داغی بحث جلسه دوشنبه را بیشتر می کرد به همین جهت باید دید که این جلسه به چه شکل برگزار می شود؟ آیا همه سینماگران در این جلسه حضور خواهند داشت و یا صنف های سینمایی نماینده ای را برای خود گزینش می کنند.

نحوه برگزاری سوال دیگری است که مربوط به مسئولان برگزار می شود و اینکه قصد دارند برای این رای گیری چه میزان و به چه صورت نظارت داشته باشند؟

رسانه ها چه نقشی در این برگزاری دارند آیا اجازه حضور به رسانه ها برای شفافیت بیشتر جلسه و بازتاب خبری داده خواهد شد.

آن چیزی که مسلم است آیا سرانجام این جلسه بازگشایی خانه سینما و پایان قهر و دعواها می انجامد البته در صورتی که هر یک از طرفین دعوا خواهان دوستی باشند.

اینکه وضعیت خانه سینما ایران به سرپرستی حبیب الله کاسه ساز با برگزاری این مجمع مشخص خواهد شد و آیا حاضرند این اعضا در جلسه مجمع عمومی شرکت کنند؟ تا این اتفاق پایانی باشد بر دعواهایی که بی دلیل در سینمای ایران رخنه کرده و آنی را تا نابودی پیش می برد.

باید همه سینماگران بدانند که هر یک از آن ها برای پیشرفت سینما تلاش می کنند و هدفی غیر از این را نباید انتخاب کنند چرا که سینما و سینماگران هر دو طرف به یکدیگر نیاز دارند و آنها در کنار هم می توانند به سر بلندی برسند.

همه ما منتظریم که با برگزاری مجمع عمومی خانه سینما و مشخص شدن اعضای آن روند این نهاد به روال قانونی برگردد تا سینماگران بار دیگر بدون دخالت مسئولان سیاسی و یا دولتی بتوانند مشکلات و اختلافات خود را برطرف کنند.

با توجه به اینکه همه توجه خود را به برگزاری این جلسه و حضور شاخص ترین افراد معطوف کرده‌اند.

اساس نامه ای که مراحل قانونی خود را طی کرده آیا ادامه ی مسیر را قانونی طی خواهد کرد.
نتیجه آنچه که گفته شد را تنها در زمان برگزاری مجمع عمومی خانه سینما باید دید./ص
یادداشت از فائزه آقابابایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار