انتخاب استاندار آذربایجان شرقی گویا از هفت خان رستم هم سخت‌تر شده است....





به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران منطقه آذربایجان‌شرقی، بیش از دوماه از انتخابات ریاست جمهوری می‌گذرد و همچنان گمانه‌زنی‌ها و در برخی موارد انتصاب استاندار از سوی سایت‌های خبری بازار داغ خود را حفظ کرده است.

در مدت این دو ماه، برخی سایت‌های خبری حتی با وجود عدم طرح موضوع استاندار آذربایجان‌شرقی در روزهای خاصی در هیئت دولت، حکم استاندار شدن برخی‌ها را صادر کرده‌اند!

برخی از این سایت‌ها اصول حرفه‌ای را رعایت کردند و اما برخی بازی برد برد را گویا دنبال می‌کنند و شاید نشنیده‌اند که خبر مثل آبی است که اگر روی زمین ریخته شود دیگر نمی‌توان آن جمع کرد!

برخی از رسانه‌ها هم بدون قصد و غرض خاص، فقط برای اینکه اولین خبر انتصاب استاندار را به اطلاع مردم رسانده باشند، به شخصیت‌های سیاسی اعتماد کرده و گمانه‌زنی‌ها و نظرات آنها را فقط واسطه شده‌اند!

این روزها اسامی بسیاری برای تصدی این پست حساس مطرح شده است.

از سوی دیگر داد نمایندگان مجلس نیز در آمده است که دولت باید هر چه سریع‌تر فرد مورد نظر را انتخاب و معرفی کند.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی، گروه‌های منفعت طلب را عوامل ایجاد مشکلات در انتخاب استاندار آذربایجان شرقی معرفی کرد.

اللهوری دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: دولت بیش از این در انتخاب استاندار تعلل نکند چراکه استان به وضعیت تعطیل در آمده است.

وی ادامه داد: قرار نیست دولت همه را راضی کند چرا که همه گروه‌ها در صدد معرفی افراد هستند و این دولت است که باید با تدبیر و اندیشه فرد مورد نظر را هر‌چه سریع‌تر انتخاب و معرفی کند.

دهقانی گفت: برخی با مصاحبه‌های بی‌مورد صرفا می‌خواهند برای فرد مورد نظر خود جایگاه ایجاد کنند چرا که این افراد در حال حاضر بسیاری از پست‌ها را در دست دارند و نمی‌خواهند آن پست‌ها را از دست بدهند.

وی اظهار کرد: تعامل دولت و مجمع نمایندگان به معنای این نیست که همه 21 نفر در مورد گزینه دولت موافق باشند و اگر 11 نفر موافق فرد خاصی است پس اجماع صورت گرفته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز نبود شاخص‌های مشخص مدیریتی را دلیل سخت شدن انتخاب استاندارها دانست.

مسعود پزشکیان در این باره به خبرنگار منطقه آذربایجان شرقی گفت: فرآیند تصمیم‌گیری برای انتخاب استاندار آذربایجان شرقی نیز با مشکل مواجه شده است و دلیل این امر نبود شاخص‌های مشخص برای تصدی این پست است.

وی ادامه داد: برخی اختلاف نظر بین هیئت نمایندگان و دولت را دلیل طولانی شدن این امر می‌دانند که در این خصوص دولت باید با در نظر گرفتن ساختارهای موجود هر چه سریع‌تر فرد مورد نظر را انتخاب کند چرا که استاندار را دولت انتخاب می‌کند نه هیئت نمایندگان.

پزشکیان، بی‌ثباتی برای یک مدیریت را در طول سالیان متوالی پس از انقلاب را یادآور شد و گفت: اگر ملاک برای انتخاب توان، تجربه و علم باشد این گونه بی‌ثباتی‌ها روی نخواهد داد.

وی گفت: این فضا دست آویز برخی برای رسیدن به پست و مقام شده است و فرد با ترفندهای مختلف خود را به عنوان گزینه‌ای برای تصدی پستی خاص مطرح می‌کند که این موضوع ناشایست است.

پزشکیان افزود: اگر ما برنامه داشته باشیم بر اساس برنامه افراد را انتخاب می‌کنیم شاید چون برنامه و هدفی در اولویت نیست خیلی وقت‌ها افرادی را در پست‌هایی منصوب می‌کنیم که هیچ ارتباطی با آن کار ندارند.

این گفته‌ها و بسیاری مصاحبه‌های دیگر نشان می‌دهد که انتخاب استاندار در این استان از اهم مهمات است، کش مکش بر روی افراد خاص در این دو ماه و اندی کمی بیش از آنچه که انتظار می‌رفت به درازا کشیده است و امید می‌رود دولت با در نظر گرفت وضعیت استراتژیک این استان در کشور و منطقه، فردی با دوران مدیریتی موفق، با تجربه و بومی را هر چه سریع‌تر انتخاب کند. /ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.