بهبود وضعيت معيشت و تعيين بيمه براي هنرمندان در دستور كار "علي مرادخاني" قرار دارد.

"علي مرادخاني" معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار حوزه ي موسيقي باشگاه خبرنگاران در خصوص ادامه ي اهداف حمايت از هنرمندان گفت:  به طور قطع هنرمندان با خلق آثار هنري و ارائه ي آن با مخاطبانشان زندگي مي كنند وي افزود:به طور مثال استاد تجويدي پس از همكاري با اركستر ملي روحيه ي مضاعفي يافت و بسيار خشنود و راضي بود. 

مرادخاني اظهار داشت:  همچنين حسين ملك نيز پس از اجراي برنامه،نشاط فوق العاده اي يافت و اميدواري اش نسبت به زندگي دو چندان شد،در حاليكه اين هنرمند پيش از آن از دنياي هنر دور مانده بودند و پس از بازگشت دوباره،از اينكه همچنان هنري در وجودشان شعله ور است و مي توانند آن را به مخاطب نشان عرضه كنند و با آنان ارتباط داشته باشند،بسيار خشنود بودند. 

وي در ادامه تصريح كرد:  بدين ترتيب بايد شرايطي فراهم شود تا فعالان عرصه هاي هنري،آنچه را كه براي جامعه مفيد مي دانند با طيب خاطر و آسودگي خيال،براي مردم به ارمغان بياورند. 

مرادخاني تصريح كرد: بايد فضايي فراهم شود تا هنرمندان با يكديگر ملاقات كنند،ازكنار هم بودن لذت ببرند و در خلق آثار هنري يكديگر را ياري كنند. 

وي تصريح كرد:همچنين با يكديگر نظر كرده وتفكرات هنري شان را با هم در ميان بگذارند. 

معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد درخصوص برنامه ريزي براي احقاق حقوق و مزاياي اجتماعي هنرمندان عرصه ي موسيقي عنوان كرد:  درسالهاي گذشته طرح هنرمندان آغاز به كاركرد و بنا بر دلايلي رشد و شكوفايي لازم را نداشت،به همين سبب من درصدد هستم تا با نهايت تلاش،اين مقوله را در حوزه هاي مختلفي همچون بيمه،وضعيت معيشت و... به رشد و شكوفايي مطلوب برسانيم. 

علي مراد خاني در آخر خاطر نشان كرد:  ايجاد شرايطي براي فعاليت مداوم و مستمر هنرمندان در تمامي عرصه ها در اولويت برنامه هاي ما قرار دارد بدين ترتيب كه با ساماندهي فضاي موجود،معيشت هنرمندان نيز با ايجاد درآمدزدايي مستمر همراه باشد./ص

انتهاي پيام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار