كرم رضا پيريايي با گراميداشت سومين سالگرد سفر تاريخي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي به شهر مقدس قم اظهار كرد: در تاريخ شكوهمند و پرافتخار قم، 27 مهر ماه، يك روز تاريخي و فراموش نشدني است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، استاندار قم با بيان اين كه سه سال پيش در چنين روزي، توفيق ميزباني از ولي امر مسلمين نصيب مردم مومن و ولايت مدار قم گرديد، استقبال عمومي از معظم له را بي سابقه، باشكوه و دشمن شكن توصيف كرد و افزود: با گذشت سه سال از آن سفر تاریخی، حلاوت این حضور نورانی همچنان در یاد و خاطره مردمان ولایت‌مدار این استان باقي است.
وي با اشاره به اين كه يك دهه حضور رهبري معظم در قم، بركات مادي و معنوي فراواني را به همراه داشت، گفت: در كنار آثار و بركات معنوي، دستاوردهای عظیم مادی این سفر با تصویب 324 پروژه و اعتبار و تسهيلاتي بالغ بر 1700 میلیارد تومان ، موجب رشد و توسعه و پیشرفت همه جانبه استان در بخشهای مختلف عمراني، فرهنگی‌، اقتصادی‌، بهداشتی‌ و .... گرديد.
استاندار قم با تاكيد بر اين كه به حول قوه الهي و با تلاش و پيگيري هاي جدي استان، اغلب مصوبات سفر جنبه اجرايي پيدا كرده است، گفت: تاكنون عمليات اجرايي 156 پروژه با اعتباري بالغ بر 2200 ميليارد ريال به طور صد در صد اتمام يافته و اجراي 163 پروژه با 7400 ميليارد ريال اعتبار نيز در دست اقدام است.
پيريايي با اشاره به عناوين طرح هاي مهم تحول زاي مصوب اين سفر خاطرنشان كرد: طرح انتقال آب از سرشاخه هاي دز به قم با 3 هزار ميليارد ريال اعتبار، ساماندهي ورودي هاي مهم قم در دو سمت تهران و اراك با 350 ميليارد ريال و احداث 20 پروژه آموزشي با بيش از 190 ميليارد ريال اعتبار از طرح هاي مهم استاني برخوردار از بركات سفر رهبري بودند.
استاندار قم همچنين از تامين اعتبار مورد نياز طرح هاي گازرساني به 30 روستاي استان، آسفالت راه هاي روستايي 15 روستا و احداث سه پايگاه اورژانس جاده اي به عنوان ديگر مصوبات مهم اين سفر ياد كرد و افزود: به يمن سفر پر خير و بركت رهبر معظم انقلاب اسلامي، 120 ميليارد تومان اعتبار براي محلات محروم و غير برخوردار اختصاص يافت كه از محل اين اعتبار، ده ها پروژه فرهنگي، اجتماعي، ورزشي و عمراني در اين محلات اجرا گرديد.
وي با اشاره به عناوين پروژه هاي مهم در دست اقدام استان از محل سفر مقام معظم رهبري، از طرح انتقال آب به دشت مسيله، احداث كشتارگاه صنعتي قم و احداث دانشكده پرستاري و مامايي، كتابخانه مركزي، پارك 400 هكتاري ثامن الائمه، نمايشگاه دائمي و توسعه ضلع شرقي حرم مطهر و مسجد مقدس جمكران به عنوان مهم ترين پروژه هاي اين بخش برشمرد و افزود: با تحقق کامل مصوبات این سفر سر شار از خير و برکت در آينده، شاهد توسعه و پيشرفت و بالندگی هر چه بيشتر اين خطه مقدس خواهیم بود.
استاندار قم در پايان با تاكيد بر لزوم پيگيري مصوبات سفر، از مديران دستگاه هاي اجرايي خواست تا با سعي و تلاش جدي خود، زمينه تحقق كامل و جامع تصميمات ارزنده مربوط به اين سفر تاريخي را فراهم نمايند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.