معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی، علت سیر نزولی تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد را وجود تعداد زیاد دانشگاه‌های پیام‌نور و غیرانتفاعی در کشور دانست.


مهندس محسن هاشمی رفسنجانی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، افزود: این دانشگاه‌ها با استاد خیلی کم و کیفیتی نازل‌تر رشته‌هایی را ارائه می‌کنند که منجر به آن شده است که عده‌ای جذب این‌گونه مراکز آموزش عالی شوند.

وی این وضعیت را نامناسب دانست و اضافه کرد: باید کیفیت بالا برود چون کشور از مراحل رشد کمی عبور کرده است.

این مقام مسئول در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: البته با توجه به گسترش دانشگاه‌های غیرانتفاعی رقابت هم زیاد شده و در نتیجه منجر به آن شده است که دانشگاه آزاد مجبور شود کیفیت خود را بالاتر ببرد.

هاشمی عنوان داشت: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی بر موضوع افزایش کیفی آن مطرح است و چند سالی است که از موضوع کمی آن عبور کرده‌ایم.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه بودجه عمرانی در اختیار رئیس و هیئت رئیسه واحدها و اعتبارات از منبع دانشجویان است، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد هیچ بودجه مرکزی ندارد و رئیس هر واحد پس از پرداخت هزینه‌های جاری، بودجه باقی‌مانده صرف امور عمرانی می‌شود.

هاشمی، البته این موضوع را هم مشروط به مقدار صرفه‌جویی و هم علاقه رئیس هر واحد دانشگاهی به پیش‌برد فعالیت‌های عمرانی دانست.

او افزود: بودجه‌ها و اعتبارات دانشگاه آزاد اسلامی هیچ ارتباطی با دولت ندارد و این دانشگاه از لحاظ اهمیت، ظرفیت دانشجویی، فرهنگی و توسعه علوم به یک وزنه در کشور تبدیل شده است که با وزن خود فعالیت هایش را پیش می‌برد.

این مقام دانشگاهی همچنین گفت: واحد در حال ساخت دانشکده عمران دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور از لحاظ کیفی به نظر من مناسب نیست.

هاشمی اظهار داشت: این کیفیت پایین در ساخت و ساز بر عهده پیمانکار، مشاور و یا ناظر پروژه نیست، بلکه علت اصلی آن تورم اخیر بوده که سبب شده قیمت‌ها به‌شدت بالا رود و چون قیمت‌های قراردادها، ثابت بوده است و گاهی شاهد هستیم که از لحاظ کیفی برخی ساخت و سازها دچار مشکل شده‌اند که باید از این موضوع جلوگیری کنیم.

وی بیان داشت: باید کمک کنیم که پیمانکاران بتوانند از لحاظ ساخت و ساز با کیفیت بهتری ساختمان‌ها را تمام کنند.

این مقام مسئول در دانشگاه آزاد نسبت به وضعیت واحد تازه‌ تاسیس خرو در بخش زبرخان از توابع نیشابور نیز اظهار داشت: این واحد، تازه تاسیس بوده و پیشرفت مناسبی هم نداشته که من بازدید کنم و هنوز هم دانشجویی پذیرش نکرده است.

هاشمی گفت: واحد خرو هنوز موفق به گرفتن مجوز از شورای گسترش نیز نشده است./س

برچسب ها: دانشگاه ، پیام نور ، آزاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.